Incognito?

 Zou dat het juiste woord zijn voor iemand die zich onzichtbaar moet houden voor de vijand? Nee dat heeft meer een andere betekenis denk ik.

Waar gaat dit over?

Bij ons in het natuur gebied zijn van tijd tot tijd oefeningen van het leger, in combinatie met de luchtmacht. Deze oefeningen worden van tevoren aangekondigd. Er wordt geoefend door ervaren mensen, maar er worden ook mensen opgeleid. Soms zijn de helikopters en straaljagers angstaanjagend qua geluid! Maar het is wel mooi "spul" vind ik😐. Apart wel dat zo'n oefening plaats vindt in een gebied van Staatsbosbeheer dat is aangemerkt als stilte gebied! Maar goed de combinatie van water, rivier, bossen enz. maakt dat dit een ideaal oefengebied is. En tenslotte moet de krijgsmacht natuurlijk wel ergens kunnen oefenen. Als het een heldere hemel is met volle maan, dan geven deze oefeningen nog een extra "sfeer".

Ik moet vaak denken aan de tijd dat ik zelf in dienst zat en we bivak hadden. Een oefening in een natuurgebied, waarbij je te pas en onpas met je rugzak de bosjes in moest. Ik heb mooie bosgebieden gezien hoor! Dat ontgaat je ook niet als je bij wijze van spreken op je knieën door het natuur land moet struinen😏! Al moet ik zeggen dat de ware schoonheid van deze natuur, pas later tot besef komt!

Als ik die oefeningen zie, dan denk ik uiteraard weer spontaan aan een muziek nummer. Dit keer komt dat nummer van de Amerikaanse zanger/componist Stan Ridgeway en het heet (ja inderdaad) Camouflage. Het nummer komt uit 1986 en hij had er een grote hit mee in Europa! Het nummer gaat over een militair die tijdens de Vietnam oorlog zijn patrouille kwijt raakt en uiteindelijk toch nog door een andere patrouille wordt gered. Het is een soort van cowboy western achtige song en mooi!







Volgende week ben ik er natuurlijk weer! Dan uiteraard weer heel iets anders!


Mocht je willen reageren en wil je dat alleen anoniem doen, prima, maar dan zou ik het leuk vinden als je dat doet met je initialen of alleen voornaam. Weet ik toch een beetje wie ik moet bedanken😚

Reacties

  1. Mooi nummer, nog niet eerder gehoord of bij stil gestaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit nummer is heel erg mooi, je hoort het niet zo vaak! En past weer mooi bij het verhaaltje!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja incognito heeft veel betekenissen. In deze tijd komt als vanzelf ook het negatieve in beeld vooral de oorlogen. Gelukkig is er ook een "leuke gedachte aan te koppelen. Zoals bij jou het geval is en bij mij denk ik de vossenjacht van vroeger. Ook een beetje ",incognito " zullen we maar zeggen. Beroemdheden met een pruik en een zonnebril en ga zo nog maar even door! Veelzijdig het woord dat je hebt gekozen in ieder geval! Het nummer is mooi door de betekenis! Groet RvS

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Indrukwekkend nummer, goede blog. Alleen wanneer ik echt een straaljager zie of hoor krijg ik daar kippenvel van . Twee weken geleden 21 00u ineens uit het niets een of twee straaljagers laag over Middelburg. Ik schrok me R.... Was net de avond van het MH 17 proces . Gelukkig was het maar een oefening. Maar toch.🥵🥵🥵.RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig nummer en wat een mooie blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke blog en weer heel apart, ook het nummer, zeg ik maar even gecamoufleerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Telkens weer een verassing wat het onderwerp is en wat het nummer! Nu weer! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Nooit van de goede man gehoord, dus weer wat nieuwe muziekcultuur geleerd!
    Mau

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie blog met prachtig nummer! TdK

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed nummer soort verhaal luister muziek ken de zanger en nummer niet in deze tijd van spanni g in de wereld maar goed dat het leger oefent ook al is dit in een stilte gebied

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heb met plezier weer je blog gelezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer een mooi blog. In deze tijd van onzekerheid in de wereld is het belangrijk dat de luchtmacht veel oefenen. Ik vind die straaljagers wel een herrie maken straaljagersm, maar toch ook wel heel bijzonder om naar te kijken. Dit nummer past weer mooi bij het verhaal. Mooie muziek.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Leuk nummer, kende het niet! En ja die oefeningen, is wat je zegt, er moet ergens geoefend kunnen worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik had een ander nummer in gedachten, dat start met helikoptergeluiden... kom even niet op de naam. Het is heel bekend, je weet vast wat ik bedoel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een mooi nummer ik kende het niet, heel toepasselijk bij de blog.
    WdK

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!