Maatjes!

 Maatjes? Moet je even toelichten Ruud! Uiteraard doe ik dat!

Voor mij zijn de vroege ochtend en de late avond vaak de mooiste gedeelten van een dag! Natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat de tijd er tussen (de nacht) voldoende ruimte biedt voor rust😛! In de ochtend kun je vaak genieten van de opkomende zon (als die er is) en in de avond van de volle maan (als die er is)! Maar hoe dan ook, het zijn stille momenten op een dag.

Zeker in de winter is het al vroeg donker, maar zo rond de klok van 22.00 uur/22.30 uur zie ik regelmatig honden en hondjes voorbij komen, die dan nog voor een laatste behoefte gaan. Het zijn honden die ik ken omdat ze bijna elke avond voorbij komen. Een klein wit hondje heeft een halsband met lichtjes, en dat is heel grappig😊! Ze lopen rustig en hebben alle tijd. Kennelijk genieten ze van het moment, hond en baasje of vrouwtje!

Ik herken dat! Wij hebben 14 jaar onze Boris gehad, een terrier. Ik genoot met hem ook zo van dat laatste rondje van de dag! Als we weg waren geweest, dan zorgden we er voor dat we weer op tijd thuis waren, omdat Boris nog even naar buiten moest. Maar al thuis gekomen, had hij dan helemaal geen haast. Sterker nog, er moest eerst met baasje worden gespeeld en hij lag dan op je voeten. Zo van, "nu ben je even van mij"! Maar goed we moesten natuurlijk toch wel even gaan. En daar was dan dat moment van samen genieten! Hij kwispelde met zijn staart, ik niet, ik liet op een andere manier blijken dat ik er van genoot, anders krijg je zo van die rare verhalen😜! Een glimlach en pretogen gaf aan dat ik ook van het moment genoot!

Rudi Carrell maakte ooit een leuk liedje over dit moment en dat heet Samen een straatje om. Het jaar was 1976.

Rudi was toendertijd een bekende zanger, acteur en entertainer een bekende Nederlander dus! Mijn ouders vonden dat een mooie naam en daarom heb ik die ook gekregen😚! Een BN er ben ik natuurlijk (nog) niet, al worden mijn blogs wel steeds meer gelezen😅!

Voor alle baasjes en vrouwtjes en natuurlijk voor alle viervoeters, dit nummer dus! En Boris, ook voor jou en voor mij, om onze herinneringen aan elkaar weer even op te roepen!



Dit is een foto van onze Boris, hij is 14 jaar geworden (RIP)!💕

NB Boris kent dit nummer ook, hij luisterde altijd mee als ik muziek draaide. Als er goed stereo in zat dan liep hij van de ene box naar de andere😏! Maar met het eind van dit nummer, daar waar Rudi floot naar zijn hond, daar hield Boris niet zo van. Dat gefluit nee en dat liet hij ook merken met brrrr...  en daarna begon hij te blaffen!

Rudi Carrell Samen een straatje om. - Bing video


Kijk vanavond even omhoog, als je nog dat rondje gaat maken! Wellicht zie je de sint nog met zijn schimmel (ik bedoel dan zijn paard😐).

Volgende week in deze blog weer totaal iets anders, dan nemen we even een diepe duik!







Reacties

  1. Ach wat leuk! Ja we konden vroeger al zien dat het je maatje was!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk niets aan toe te voegen. Boris was i d.d een leuk hondje 🎁🐕🎁🦮🎁RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke blog en dan de combinatie met het liedje. Die Boris, wie kende hem niet!! Was echt je maatje! Trouwe vriend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is ook een lieverd hoor jullie Boris! En wat een leuke toepasselijke blog weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk! Boris in goede herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie herinneringen aan jullie trouwe viervoeter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke blog over de stille uren van de dag! Ja dan komt de herinnering aan Boris weer sterk naar boven , denk ik. Leuk nummer schoot je weer te binnen! Groet RvS

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige blog en weer mooi verwoord! Zo'n herinnering gaat natuurlijk nooit verloren! Leuke hond die Boris!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk en grappig je blog! Kan me voorstellen dat je goede herinneringen hebt aan Boris.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke hond en wat een leuk geschreven blog! Het liedje is ook grappig!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een heel leuk verhaal,Boris en zijn Baas. Met een grappige film en leuke tekst
    WdK

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ja, honden zijn goede maatjes. Wij hebben er twee. Zij zijn inmiddels ook al elf jaar. Maar we hoeven s'avonds geen rondje te lopen, dat doen ze zelf in de tuin...
    Jouw naam naar een zanger en mijn naam naar de componist Maurice Ravel, naar mij bijstaat!
    En dan nog die mooie dagmomenten, hier gelukkig vaak ☀️
    Afijn, weer een blog om over te praten, leuk!
    Mau

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi nostalgisch nummer en een lieve herinnering aan Boris💙 IBT

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ah Boris! Nooit gedacht aan een nieuw hondje? Zo gezellig in huis! Ik ga dat nummer van Rudi Carell opzoeken. Wist je dat hij, net als jouw vader en ik, geboren is op 19 december? Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk weer je blog en je hondje!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!