Ons land heeft het op het EK voetbal niet zo geweldig gedaan. Daar zeg ik niets verkeerds mee denk ik. We hebben nu de OS en hopen op vele medailles! Maar we kijken ook alvast vooruit naar het WK als het om voetballen gaat. Met een nieuwe bondscoach krijgen we zeker weer kansen.

De WK wordt in Quatar gehouden en dat is van meet af aan een discussiepunt. Immers, bij de bouw van stadions aldaar, zou er niet netjes omgegaan zijn met het werkende personeel. In diverse opzichten! 

Dat is al zolang als muziek bestaat een onderwerp in nummers. Sam Cooke zong in de vroege jaren '60 al over (that's the sound of the men working on the)  Chain Gang.

In  The Telegraph Road van The Dire Straits wordt gezongen over deze lange straat die dwars door Detroit Michigan loopt en waarbij de aanleg ook niet zonder problemen is verlopen. Mooi nummer en een vaste klant in de top 2000!

Er zijn nog een paar redenen voor de keuze van Ruud voor dit nummer.

De muziek van de band en het prachtige gitaarspel van Mark Knopfler, de tekst en de climax van het nummer en.... het feit dat ik deze weg ooit voor een deel heb kunnen rijden! Dat maakt het extra bijzonder.

lang nummer maar het is ook een lange weg! Mooi nummer dus neem de tijd om te luisteren! Ben natuurlijk weer benieuwd wat jullie vinden, hoor het graag!

Volgende week weer een nieuwe keuze van Ruud, dan gaan we effe puffen....


groetjes Ruud

Reacties

  1. Ik kan me voorstellen dat dit nummer speciaal voor jou is, zeker als je zelf een deel van de weg hebt afgelegd!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!