Bos branden in Amerika, Canada, Griekenland en Turkije. Extreme wateroverlast in Limburg, Duitsland en bij onze zuiderburen. Zomerdagen die qua temperatuur tot 35/40 graden kunnen oplopen. Het klimaat veranderd echt, dat is nogal een "understatement"  Ruud!  

Waar het altijd al heet was, is in woestijn gebieden. Zowel boven als ondergronds. Al veranderd volgens de wetenschap daar ook wel het een en ander!

In de jaren ´70 had de Amerikaanse groep America succes met een aantal uitgebrachte singles. Een daarvan was A Horse with no name. Een makkelijk in het gehoor liggend liedje met een wat aparte titel. Ik dacht nog als je al over een paard zonder naam een liedje kunt maken, dan gaat het wel erg makkelijk😇 Maar als je wat meer kijkt ook naar teksten, dan kijk je wat anders tegen zo´n plaat aan. De woestijn wordt in dit nummer bezongen. Over het leven, de veranderingen, mensen die fata morgana´s zien, desporaat worden....  

De zanger en componist van dit nummer heeft een deel van zijn jeugd trekkend door de woestijn doorgemaakt, vanwege het werk van zijn vader.

In mijn werk heb ik ooit de gelegenheid gehad om onze betrokkenheid bij een project in een van de woestijnen in Egypte te zien, net buiten de hoofdstad Cairo. Wat een ervaring! Ik werd ingevlogen vanuit Cairo met een helikopter. Wat een bewondering voor de mensen die daar in de hitte aan het werk waren!

Na terugkomst in Cairo was ik gelukkig nog gewoon aanspreekbaar en wist ik nog hoe ik heette! Overigens weet ik dat nu nog steeds😏!

Thuis heb ik nog een schilderij met de piramiden van Cheops, Gizeh net buiten Cairo en natuurlijk ook de Sfinx er op. Ik kijk er regelmatig op en denk dan aan die mooie ervaring en dan krijg ik het ook spontaan warm weer! En dan luister ik naar A Horse with no name.  Dat is ook de keuze van Ruud voor deze week dus. Er wordt gezongen over `my skin began to turn red ` , dan hoef je niet veel meer te zeggen. Leuke plaat, oordeel zelf en laat het me maar weer weten, zo je wilt!

Het project destijds was geslaagd overigens!

Hoorde van de week over sneeuw in Brazilie! Moet niet gekker worden!

Volgende week uiteraard weer een blog met de keuze van Ruud! We knijpen dan met jullie goedvinden, samen een oogje dicht😅 en kijken even bij onszelf naar binnen.

Groetjes en fijne week, tuut , tuut , tuut.........

Reageren op deze blog is altijd goed en leuk! 

Reacties

  1. Dit wordt mijn nieuwe traditie, op maandagmorgen het liedje van Ruud luisteren, haha. Deze ken ik, ik vind jouw verhaal achter deze plaat leuker dan de plaat zelf :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!