Het is vakantie tijd (geweest). Iedereen brengt zijn of haar vakantie op eigen wijze door. De een geniet van het strand, de ander van de natuur. Sommigen gaan voor een stedentrip, anderen weer voor een sportieve vakantie met wandelen en fietsen. En er zijn er natuurlijk zat die het een met het ander combineren.

Ik behoor tot die laatste groep. Overal waar ik kom maakt het bekijken en opsnuiven van cultuur deel uit van de vakantie.

Het bezoeken van oude gebouwen, paleizen, forten, kerken enz. hoort daar bij. Het geeft een gevoel van nostalgie! Je leert daarmee ook veel van een plaats, streek of land.

De gebouwen zijn veelal groot en pompeus en je vraagt je af (althans ik doe dat😅) "hoe hebben ze dit destijds kunnen bouwen "?  Binnen de gebouwen bewonder ik de pracht en praal, de grote zalen en hallen, de schilderijen, maar vooral de bouw en architectuur zelf.

In het buitenland heb ik veel kunnen zien, maar ook in ons eigen land is er wat dat betreft veel te bekijken!

Onlangs was ik nog een middag bij de Sint Pieter. He Ruud een middagje maar in Rome? Nee hoor het was in het West Brabantse Oudenbosch waar een replica staat van de Sint Pieter. Officieel heet het de basiliek van de heiligen Agatha en Barbera. Als je daar nog eens in de buurt bent......  afijn, dat bepaal je natuurlijk zelf. Het is slechts een voorzetje van mij. 

Toen ik naar buiten liep was deze blog en de keuze van Ruud spontaan geboren😇!  Ik moest denken aan het prachtige nummer Marble Halls van Enya! Zij komt uit de zeer muzikale Ierse familie Brennan. Haar zus Maire en 2 broers maar ook zij zelf waren actief in de folk formatie Clannad. Mochten jullie dit niet kennen, dan beveel ik van harte aan om er eens naar te luisteren!

Dat geldt ook voor Enya als solo artieste! Haar album/CD Paint the sky with stars is de moeite waard!

Deze week is Marble Halls van Enya dus de keuze van Ruud en dat allemaal n.a.v. die bezochte prachtige gebouwen😀 Neem de tijd om te luisteren en waan je zelf in die mooie gebouwen! Als je het nummer via Google goed download, dan krijg je ook een mooi filmpje te zien van pracht en praal van gebouwen.

Het is alsof je weer even in een andere wereld bent☝

Volgende week in deze blog de keuze van Ruud de vraag die ik met jullie wil delen  "wie is er nu eigenlijk de baas" ? Een blog weer van een heel andere orde en zeer actueel. Dat maakt het schrijven van blogs ook zo leuk. Dat vind ik, maar belangrijker is wat jullie vinden! Afijn het is altijd weer leuk om reacties te ontvangen!

Maak er een mooie week van en groetjes Ruud!👍

https://www.youtube.com/watch?v=Fp5t2yIiR-U  




Reacties

  1. Dag Ruud,
    Eindelijk een reactie van Tante Toos. Ik ga nu even zoeken naar jouw muziek. Tot later..
    ...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De muziek van Enya vind ik prachtig. Groet Toos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Niet mijn muziek, maar past heel goed bij het verhaal erachter :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!