De mens is een mooi maar complex wezen. Vooral op wat er zich in zijn of haar brein afspeelt, is nauwelijks vat te krijgen. De psyche van de mens, het is bijster interessant!

Vroeger op de middelbare school was ik bij de lessen over psychologie al een geboeide leerling. Vooral de diepte psychologie en de leer van Sigmund Freud, sprak mij aan. Het ging daarbij ook veel over dromen.

Dromen zijn bedrog zong Marco Borsato, althans de meeste zei hij. En daar heeft hij een punt! Voor sommige dromen geldt dat het maar goed is dat het bedrog is. Voor andere dromen geldt dat weer niet😉Sommige dromen komen echt uit.

Wat ik nog van de lessen van toen heb overgehouden is dat de dromen zich vooral afspelen tijdens je begin slaap. De zogenaamde REM slaap (Rapid Eye Movement). En inderdaad je ogen bewegen heel snel dan. Tot zover even dit korte lectoraat van Ruud.

Kennelijk vonden Peter Buck en Michael Stipe dat ook interessant en noemde zij hun band R.E.M. en hadden zij daar succes mee begin jaren'90  Ze kwamen uit Atlanta Georgia USA.

Op het album Automatic for the people staat het nummer Find the river en dat is de keuze van Ruud voor deze week. Het gaat over het feit dat de mens niet onsterfelijk is. M.a.w. zou ik zeggen "pluk de dag"!

Volgende week, weer maandag natuurlijk is er weer een blog met de keuze van Ruud. Het gaat dan over een toevallige ontmoeting😋

https://www.youtube.com/watch?v=KIJGlTu5sEI

Reacties

  1. Mooi nummer vind ik dit! En handig zo met die link in je blog :-) Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!