Een toevallige ontmoeting.

In een van mijn eerdere blogs sprak ik over het "mijmerbankje" waar ik tijdens mijn wandeling in het natuurgebied regelmatig geniet! Onlangs zat ik er weer. 

Er kwam een iets oudere man op de fiets langs en hij stopte even om met mij te genieten van de vergezichten en de watervogels.

Er ontstond een leuk gesprek en hij kwam ook even op het bankje zitten. Ik merkte aan hem dat hij het moeilijk had. Kennelijk wekte ik vertrouwen bij hem en was mijn luisterende oor voor hem een reden om zijn persoonlijke situatie met mij te delen. Kort geleden was hij zijn vrouw verloren na een lang ziekbed. Hij had goede steun van zijn kinderen, maar het verlies moest hij zelf dragen. De bezoekjes aan het natuurgebied helpen hem daarbij. Ik stelde wat gepaste vragen en zag dat dit hem goed deed.

Na een 1/2 uurtje besloten we om verder te gaan, hij op de fiets en ik aan de wandel. Twee voor elkaar vreemde mannen in een mooi gesprek, dat beide goed deed! Op zich een dagelijks tafereel, maar toch..

Nog voordat ik thuis was wist ik dat ik dit in mijn blog moest delen en wist ik ook al het nummer dat ik aan deze gebeurtenis zou koppelen.

Jawel, A different corner van George Michael (ex Wham) is de keuze van Ruud voor deze week. "Turn a different corner and we never would have met"  beter kan ik mijn ontmoeting niet samenvatten!😅

Overigens zong George in dit nummer over de ontmoeting met de liefde van zijn leven. Daar was ik niet op uit! In september heb ik officieel 40 jaar de liefde van mijn leven en officieus zelfs nog langer😀!

Ik deelde het gesprek dat ik had gehad met haar en we dronken een lekker "bakkie" samen! Heel gezellig!☝

Ik had het gevoel dat ik deze dag een goede daad had verricht door mijn luisterende oor aan te beiden aan iemand die het gebruiken kon!

Volgende week weer een hele andere blog, dan gaan we effe snuiven!  Om misverstanden te voorkomen, het gaat dan over cultuur!😅

Blijf aangehaakt bij de keuze van Ruud en maak er een mooie week van!


https://www.youtube.com/watch?v=IPWHkK-_a_A   

A different corner    George Michael   is de keuze van Ruud


Reacties

  1. Wat een mooi lied en ontroerend verhaal! Wat een leuk blog ook trouwens, ik verheug me nu al op de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mijn favoriete artiest van vroeger! Ik was mega fan! En dit nummer heb ik grijs gedraaid :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!