Wie is er nu eigenlijk de baas, die vraag gaf ik al aan in mijn blog van vorige week. Dan heb ik het niet over mijn situatie thuis. Daar is geen baas, of we zijn allebei de baas, poldermodel daar zou je van kunnen spreken😏 en dat is mooi! Al meer dan 40 jaar doen we het zo!😏

Nee die vraag heeft meer betrekking op de situatie in de wereld. Grootmachten als Amerika, Rusland en China, ja die "vechten" elkaar de tent uit om vooral maar de beste, de grootste en vooral de machtigste te zijn! Er wordt uitgedaagd, er worden spelletjes gespeeld, alles gericht om een zo'n groot mogelijke invloed te hebben mondiaal. Belangen zijn groot!

Maar ook in afzonderlijke landen zie je die macht strijd en het zoeken naar het antwoord op de vraag wie er nu eigenlijk de baas is. Afghanistan, Taliban, IS en Al-Qaeda is nu wel een heel erg actueel voorbeeld.  Wie heeft het er nu voor het zeggen aldaar? En ook in andere landen zie je de strijd om de macht. Maar goed, verder maar even geen politieke zaken in deze blog. 

In Nederland overigens zijn we dan zo slecht nog niet af, iedereen mag zich hier uitspreken en zich (een beetje) baas wanen!  Het poldermodel, dat ik hierboven al noemde bij mij thuis😅 Al loopt de formatie van onze nieuwe regering niet snel! Ook weer belangen in het spel!

Als ik over deze situaties lees en het nieuws volg op de journaals, dan denk ik steevast aan een nummer dat de Engelse groep Tears for Fears maakte. De groep van Roland Orzabal en Curt Smith, met hits als Shout en Woman in Chains. Vooral in de jaren '80 hadden ze hits.

Ook Everybody wants to rule the world was zo'n hit en dat is de keuze van Ruud voor deze week!

Plak de link hieronder in je browser of Google het nummer gewoon en geniet! Afijn dat bepaal je zelf. Ik vind het weer leuk om jullie reacties te krijgen op deze blog!

https://www.youtube.com/watch?v=aGCdLKXNF3w

Let op!  De volgende blog van Ruud komt dinsdag 7 september, in plaats van maandag dus! Hij is een weekendje weg, maar heeft dinsdag dus weer een mooie blog klaarstaan!

Dan gaat het over grenzen die vervagen of........?

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!