Wordt u al geholpen?

 Dat is toch de naam van een Engelse comedy serie? Jazeker, met meen ik Captain Peacock, dat was de chef en met Mr. Humphries. Het was een succes serie!

Maar het is inderdaad een vraag die her en der nog gesteld wordt in de wat kleinere zaken. Soms zeg je dan uit beleefdheid, dat die meneer of mevrouw nog voor jou aan de beurt was😙. En anders zeg je gewoon, "nee nog niet" en dan komt die hulp! Soms wordt ook gevraagd of je het kunt vinden of dat je alleen maar even wilt rondkijken😙.

Dat is nog echte klanten service en er is nog prettig persoonlijk contact!

Wat niet geldt als je in contact wilt komen met wat grotere organisaties! Pfff, recentelijk nog weer aan den lijve ondervonden! Ik zal de naam niet noemen, maar ik zocht contact i.v.m. met een probleem in de software van mijn laptop. Die draait onder Windows 11. Afijn, dan laat de naam zich raden!

Direct contact wordt zoveel mogelijk vermeden. Eerst maar verwijzen naar de website en daar kijken naar veel voorkomende problemen (zegt al iets over de organisatie), maar daar staat jouw probleem natuurlijk niet bij😒. Dan proberen een contact nummer te zoeken om te bellen, maar daarvoor moet je eerst chatten. Ken je dat? Je praat als het ware met een robot. Die natuurlijk nooit jouw vraag begrijpt! En na 10 minuten zegt dat je probleem niet opgelost kan worden. De chat wordt afgesloten en je wordt verwezen naar de website, waar jouw probleem niet op staat. Maar goed dat wist je al!

Nog maar weer eens opnieuw proberen en uiteindelijk een telefoon nummer kunnen vinden! Dan ga je eerst door een menu heen, maar je hebt eigenlijk je buik al vol!! Na je gegevens te hebben gemeld, naam enz "of je wel eens stout geweest bent" om maar even aan te geven hoe nutteloos sommige vragen zijn. Maar goed eindelijk heb je contact, maar nog niet met een persoon. Er zijn natuurlijk veel wachtende voor je en er is een gemiddelde wachttijd (logisch met zoveel problemen). Maar goed je houdt vol, luistert angstvallig nog naar de boodschappen zoals dat je alles op de website kunt vinden enz. M.a.w. we hopen dat je het niet vol houdt en uit wanhoop de verbinding verbreekt. Maar Ruud is een volhouder hoor en nadat hij al 3 bierpullen tegen de radiator heeft gegooid (bij wijze van spreken dan😏) komt er zo waar iemand aan de lijn! Je voelt je gelukkig, maar dat duurt maar even, want de mevrouw aan de telefoon geeft aan dat een andere afdeling er over gaat. Hoe is het mogelijk schreeuw ik uit, ik heb in het menu alles ingevuld om bij de juiste persoon uit te komen.  Oké dan maar die andere persoon gesproken. Maar eerst nog tijdens het overzetten luisteren naar allerlei boodschappen. Vervolgens weer even melden wie ik ben, want er wordt niets intern doorgegeven!

Lang verhaal kort, de man kon mij niet helpen, maar begreep het probleem wel. Ik gaf nog aan dat dit wel heel bijzonder was, immers jullie zijn de makers van dit product en je weet geen oplossing! Kon er nog net uitkrijgen om hem een fijne dag toe te wensen en nadat ik een 4e bierpul had weg gesmeten 😊ging ik naar beneden voor een bakkie koffie. Ik weet nu waar het bakkie troost vandaan komt!

Het probleem is nu nog niet opgelost maar met enig zelf genoegen, kan ik wel zeggen dat ik na gedegen onderzoek zelf, iets dichterbij ben!👍 Ik ga nog even door met mijn onderzoek!

En oh ja, de brutaliteit ten top, mijn laptop was nog warm, toen ik een mail kreeg van deze organisatie dat ze blij waren mij geholpen te kunnen hebben (????) en wat ik van hun service vond. Als je zelf zoiets mee maakt, beantwoord zo'n bericht dan maar niet, is vergeefse moeite, ze doen er niets mee! Gelukkig (satirisch bedoelt) werd het gesprek opgenomen voor training doeleinden!!!! Er kan nog wel wat opgeleid worden, dacht ik zo!

En waar dacht je direct aan Ruud qua muzieknummer? Ik kwam direct uit bij het Amerikaanse duo dat destijds zoveel succes kende, Simon and Garfunkel. Op hun prachtige album Bridge over troubled water staat dit nummer, Keep the customer satisfied!   

Tot volgende week!


Simon & Garfunkel - Keep The Customer Satisfied - YouTube

Reacties

  1. Ik herken het probleem maar al te goed. Chatten met Billy (bol.com) nog net niet mijn laptop door het raam gegooid. 🤢😰Simon en Carfunkel . Altijd goed. Mooie dag.👍💥RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vroeger gewoon in de rij bij wat voor kantoor dan ook en gewoon geholpen worden of de telefoon☎️ pakken maar dat is helaas verleden tijd.👍💥

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Simon and Garfunkel, altijd goed! Hopelijk zijn de problemen snel voorbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Herkenbaar verhaal. Leuk beschreven Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel herkenbaar. En dan maar proberen rustig te blijven...😊, want ja, aan de andere kant van de lijn is toch een robot die gewoon door blijft gaan!!! Mooie combinatie je verhaal en de muziek. 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbare situatie! Soms helpt een stressbal! Goed nummer trouwens! Fijne week! RvS

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoe vervelend ook, wel leuk geschreven weer deze blog! En ja wat een toepasselijk nummer! En de situatie is zeker herkenbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel herkenbaar en zo ergerlijk. Vooral de wachttijd met hun saaie muziek. Dan was het duo S en G vele malen beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel herkenbaar en inderdaad bij grote (buitenlandse) organisaties Muziek van Simon en Garfunkel is heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  10. 🍺🍺🍺🍺😡👍🎼🎶🎶👍

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een passend nummer Ruud voor al die frustraties. En het lijkt steeds moeilijker te worden om een bedrijf aan de lijn te krijgen. Wat nou klant is koning?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!