Een troon als zetel!

 Thuis zit ik in een gewone stoel. Althans een lekkere fauteuil! Het is geen wereld nieuws dat ik hier breng!😏 Immers iedereen zit op een stoel of bank, in welke vorm, maat of kleur dan ook.

Maar sommige mensen zitten op een bijzondere zetel, namelijk een troon. Meestal ben je dan koning of koningin, Of het lekker zit? Ik betwijfel het. Moet je dan meelij hebben? Nee hoor, ze zitten er alleen op bij officiële gelegenheden. Bij ons bijvoorbeeld met Prinsjesdag. 

Ik vermoed dat onze koning Willem Alexander , er 's avonds ook wel anders bij zit 😅. Hoe, geen idee. Rug naar achteren, beentjes omhoog 😆?  's avonds maar een keer aanbellen om het te zien! Hij zal in ieder geval een stoel hebben met “Máxima”  comfort!

Vorsten en zetels, het hoort traditioneel bij elkaar!

Ik moest spontaan denken aan hij die zo lang moest wachten om op zo'n troon te mogen zitten! Ja als je moeder het ook zo lang volhoudt! 

Ik heb het natuurlijk over koning Charles van Engeland. Wat heeft die man een geduld moeten hebben😐Pfff! Zou hij niet eens gezegd hebben (of gedacht) " ma als het zo lang duurt, dan hoeft het voor mij niet meer"😆?

Afijn, hij zit er nu. Benieuwd wat er gaat veranderen daar!

Voor zijn wachten en geduld toch maar even aandacht besteed met deze blog! En met een mooi nummer van de White Plains en dat heet When you are a king uit 1971. Het was de enige hit van deze groep uit Engeland in Nederland. Al hun nummers werden geschreven door het bekende schrijvers duo Roger Greenaway en Roger Cook. Maar dit nummer nu net niet, dat kwam uit de hand van Roger Hill.



White Plains - When You Are A King - YouTube

Reacties

  1. Mooi nummer, er schieten mij gelijk nog een aantal nummers omhoog die met ‘King/Queen/Koninklijke’ te maken hebben, zo is er altijd meer om overna te denken. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nummer. Heel toepasselijk bij je bloq. Ach ja, die Charles. Eindelijk mag hij zich gaan bewijzen. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi nummer. Blij dat ik niet in hun👑 schoenen sta maar lekker op mijn eigen bank🪑 kan zitten of hangen ..Groet en mooie dag. RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ach ja die Charles, hopelijk krijgt hij ruimschoots de tijd om Koning te zijn. Leuk je verhaal over de troon maar ik ben blij dat ik op mijn eigen bank kan bankhangen😅 Roger is blijkbaar een populaire Engelse naam😄 Ik moest ook denken aan de musical van de Leeuwenkoning!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit mooie nummer lijkt op maat gemaakt voor Charles. Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker jaren zestig nummer in de tekst zingen ze dat je niks hoeft te doen ik denk dat Charles nu aan de bak moet na 70 jaar niks doen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. altijd als ik je blog lees, denk ik ken ik het nummer of niet. Nu dacht ik ik ken het niet. Na luisteren kwam het me toch bekend voor. Een goede herinnering aan vroeger! Leuke blog (mau)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een nare bijkomstigheid van het koningschap! Ben blij dat ik maar een gewone Nederlandse ben. En dat ik op een "gewone " zetel kan plaatsnemen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Een mooi verhaal, toepasselijk nummer voor King Charles.
      Naar mate de muziek vorderde werd het voor mij steeds bekender.
      Wil.


      Verwijderen
  10. De koning van Engeland is gelijk met mij jarig! Groetjes tante Truus

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!