Ga ik wel of niet naar de overkant?

Ja aparte vraag wel. Het heeft alles te maken met de brug bij mij in de buurt die loopt over het Hollandsch Diep en het Haringvliet. Die is in slechte staat en er is snel onderhoud nodig en daarmee is men nu begonnen. Deze brug ga ik vaak over met de auto of met de fiets op weg naar Brabant of Zeeland. Een belangrijke verkeersverbinding! Deze brug ligt er al flink wat jaren, vandaar dat nu dat onderhoud hard nodig is.

Een brug moet een stabiele verbinding zijn over (wild) water. Het gekke is nu dat het water van de genoemde rivieren over het algemeen vrij rustig is en zich ook uitstekend leent voor water recreatie. Maar juist de brug is dus wat onstabiel😏 Maar ik ga er toch wel gewoon over hoor!

Ik moet dan altijd denken aan het mooie nummer en evenzo mooie album met de gelijke titel Bridge over troubled water dat Paul Simon en Art Garfunkel maakte eind jaren '60 begin jaren'70.   De 2 boezemvrienden uit New York befaamd ook door hun concerten aldaar in Central Park! Het was een van de eerste elpees die ik destijds kocht van het zelf verdiende geld van mijn kranten wijkkie😏 De brug wordt hier metaforisch bedoelt.

Dit album had hits als de titelsong, maar ook El Condor Pasa en Cecilia. Gezien de aanleiding hierboven zou de keuze van Ruud  voor deze week de titelsong zelf zijn, maar ik kies van dit album voor het evenzo prachtige en trieste nummer The Boxer (ook een hit) als keuze van Ruud voor deze week😇 Mooi nummer en mooie tekst vind ik dan weer! Reacties zijn natuurlijk altijd welkom! 

Samen hadden Paul en Art vele hits, maar ook na dat hun vriendschap stopte, hadden ze beiden solo succes!

https://www.youtube.com/watch?v=l3LFML_pxlY

...of gewoon het nummer weer googlen, afijn jullie weten hoe het werkt.

Volgende week wuivende bomen!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!