Grenzen vervagen of...........

 Een lekker weekendje weg geweest op de Mookerheide!  Vandaar deze blog 1 dagje later dan normaal.

Een leuk maar ook zwaar weekend daar zo tegen de grens met Duitsland aan. Het gebied is heuvelachtig, dus her en der wat klimwerk. Ja als je dan terug bent dan voelt dat als een jaartje ouder geworden. Maar dat blijkt niets met het weekend te maken hebben,  het is gewoon een feit, ook al was ik niet gegaan😅

Ik heb nog steeds iets met grenzen ook al zijn ze er niet echt meer althans binnen Europa. In vele andere landen zijn ze er nog wel degelijk of zijn grenzen afgeschermd met stalen hekken! Wellicht heeft mijn passie voor grenzen iets te maken met mijn Limburgse bloed. Dat stukske Nederland dat door buitenland wordt omgrenst. Er zijn nog steeds straten die voor de ene helft Nederland zijn en voor de andere helft Duitsland. Dat vond ik als kleine jongen leuk (en als grote jongen nu ook nog wel een beetje) Spanning aan de grenzen is nog van alledag!

Mijn Limburgse opa vertelde vroeger spannende verhalen over de Bokkenrijders! Die leefden in de 18e eeuw met name in Limburg in de grensgebieden. Smokkel, berovingen afijn het was niet altijd netjes wat ze deden😏 Ademloos en geboeid luisterde ik naar hem om daarna wel rustig te gaan slapen! Op internet is veel te lezen over deze bende.

In mijn leven ben ik heel wat grenzen over gegaan. Fysieke landsgrenzen dan wel te verstaan😏 Soms ook wel eens een andere grens, maar dan kreeg ik ook wel de "beloning" die ik verdiende😅

De keuze van Ruud voor deze week is het mooie nummer On the border van de Schotse singer/songwriter Al Stewart (hij is jarig op 5 september, maar goed dat zijn er meer😏)  Het nummer komt van het prachtige album The Year of the Cat uit 1976 alweer! Ook zijn album Time Passages is mooi!  Ook de tekst van On the border is mooi!

https://www.youtube.com/watch?v=z2L_OyS21lM

effe weer knippen en plakken en genieten van dit mooie nummer! Of gewoon effe googlen.  Ben weer benieuwd naar jullie reacties!

En volgende week? Ja dan is er weer een blog uiteraard en dan staat het hart centraal!

fijne week en groeten van Ruud!

Reacties

  1. De bokkenrijders... die horen bij het Limburgse verleden ja, zelfs een cafeetje naar genoemd (aanrader als je nog eens in het zuiden bent)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!