Romantisch?

Ik hoop dat ik de verwachtingen voor deze blog De Keuze van Ruud niet te hoog heb gesteld😏

Zelf kan ik genieten van de mooie natuurverschijnselen die deze aarde biedt. De (volle) maan is daar een van en die zien we in dit jaargetijde regelmatig. Ik zelfs vanuit mijn woonkamer, kan je het mooier hebben! Niet alleen de maan zelf als planeet, maar vooral ook de verlichting die zij (is het vrouwelijk?) geeft en nog behoorlijk ook!  Onder deze omstandigheden zijn vaak de mooiste romances tot stand gekomen. Willen jullie die delen met mij?  Dat mag hoor in alle vertrouwen, maar ik vraag wel wat veel nu wellicht😙

Er zijn veel nummers gemaakt over zon, maan en andere heelal verschijnselen. Maar bij zo'n volle maan met al zijn mooie lichtschaduwen, moet ik steevast denken aan het nummer Moonlight Shadow dat Engelsman Mike Oldfield ooit maakte. Dat is dan ook de keuze van Ruud voor deze week. U kent Mike wellicht van zijn opzienbarende album The Tubular Bells, waarmee hij furore maakte in 1973. Hij bespeelde een soort van buis klokken en daar kwam mooie muziek uit voort. Leuk om bij gelegenheid weer eens naar te luisteren. Afijn dat bepalen jullie zelf😏

Volledigheidshalve moet ik zeggen dat hij dit nummer Moonlight Shadow in 1983 met de Schotse zangeres Maggy Reilly maakte. 

Aparte keuze van Ruud weer toch? Reageren ja dat mag en kan altijd!

Volgende week de vraag of we nu die overtocht wel of niet moeten maken? Wat zou dat nu weer kunnen zijn denken jullie wellicht. Volgende week maandag ben ik er weer met duidelijkheid😅 

https://www.youtube.com/watch?v=e80qhyovOnA       of gewoon effe googlen

Oh ja, toeval bestaat niet zegt men wel eens. Gisteravond was hij/zij er weer, de volle maan. En terwijl ik er naar keek genoot ik van de mooie gloed, de stilte op straat, de rust van de omgeving en had ik muziek op staan en kwam het nummer Everyone's gone to the moon van Jonathan King. Hij maakte dit nummer enkele jaren geleden en het was redelijk futuristisch. Hoewel er toen al mensen op de maan waren geweest.  

Eigenlijk geef ik jullie met het noemen van dit nummer een extra keuze, maar de eerste keuze blijft de keuze voor deze week. Zie het nummer van Jonathan King maar als een bonus van Ruud😏 Want het is echt niet alleen de bekende grootgrutter die schermt met "deze week in de bonus" 😅

tot de volgende week maar weer! 

Groet van Ruud



Reacties

  1. Terwijl ik dit schrijf heb ik het liedje op staan! Mooi nummer, Bart geniet vanuit zijn werkplek thuis ook mee :) Maak er een romantisch weekend van, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!