Hart voor de zaak hebben?

Het is zo'n bekende uitdrukking, waarbij het hart als orgaan in figuurlijke zin wordt "gebruikt" . Zo zijn er natuurlijk meer van die uitdrukkingen.  Jullie kennen deze ook, dus hoef ik die verder niet te noemen en toe te lichten.

Het hart is vooral in fysieke zin een zeer vitaal orgaan!  Lastig om te zeggen dat het het belangrijkste orgaan is dat ons lichaam bezit, maar feit is wel dat als het hart niet meer werkt / niet meer klopt, de functies van de rest van ons "lijf" ook zijn uitgeschakeld. In die zin blijft het dus wel een belangrijke motor. Maar laat ik nu hier niet Ruud als medicus uithangen en dat vooral overlaten aan de professionals en en dus deze korte anatomische les hierbij afsluiten😅

Van de week sprak ik met een mevrouw die in een verzorgingshuis zat en ze had het over de goede hulp die ze daar genoot. Het zijn mensen die aandacht voor je hebben, zorgzaam zijn en het hart op de juiste plaats hebben! Mensen met een goed hart voegde zij daar nog aan toe! Leuk natuurlijk voor deze mevrouw en mooi om te horen!

En ik heb nu eenmaal die "afwijking" om zoiets te relateren aan een muziek nummer dat het bij mij oproept. Dat is ook waardoor de blog de keuze van Ruud is geboren😏 En wat die afwijking betreft, ben ik toch maar even langs de huisarts gegaan en hij bevestigde dat het inderdaad een afwijking betrof, maar ga er gewoon mee door zei hij nog, want het is niet levensbedreigend!😀 Bij het verlaten van zijn kamer vroeg hij nog of ik hem de link naar mijn blog wilde toesturen, dan kon hij mij volgen yeh!😊

Wat dat goede hart betreft, de keuze van Ruud voor deze week komt van zanger Feargal Sharkey met het nummer A good Heart.    Hij is misschien niet bij een ieder bekend. Als zanger solo had hij alleen deze hit. Verder was hij actief in groepen als The Undertones en Depeche Mode. Hij zingt over" a good heart these days is hard to find"   En dat is wellicht ook zo, maar ze zijn er zeker wel!   Het nieuws wordt gedomineerd door mensen met een minder goed hart of zelfs harteloos!  Maar blijf zoeken en gij zult vinden😏 Prachtige mensen met een goed hart dat op de juiste plaats zit! Koester deze mensen!

Je kunt de link hieronder gebruiken of gewoon weer effe googlen en luisteren naar dit mooie nummer. Vinden jullie dat ook?

https://www.youtube.com/watch?v=Bx9qUR9P2ZQ

Tot de volgende week, dan doen we een klein beetje romantisch (wow!)😅



Reacties

  1. Ja a good heart, die ken ik zeker. Leuk nummer! ben nu al benieuwd naar de volgende week :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!