Achtergelaten?

 Voor het eerst in de keuze van Ruud een instrumentaal nummer en wat voor een!

Ik doe een dikke trui aan bij het luisteren, want de rillingen lopen over me heen😅  Het is een nummer dat spontaan is ontstaan en gaat over verlatenheid.

Als ik beelden zie van bijvoorbeeld vluchtende mensen, ravages, bombardementen, overstromingen enz. dan heb ik dit nummer in het hoofd. Het is gecomponeerd tijdens een vliegtuig vlucht door Richard Wright en David Gilmour, daar waar de nummers van deze groep meestal werden geschreven door Roger Waters en David Gilmour. De kenners weten het al, ik heb het over Pink Floyd!

Het nummer staat op hun als groep laatst uitgebrachte album The Division Bell en het heet Marooned. Prachtig nummer vind ik dan weer, maar ik heb ook iets met Pink Floyd! Als 14 jarig jongetje was ik met mijn grotere en oudere buurjongen heel even (illegaal) op het Kralingse popfestival  tijdens het optreden van de band😏   Ik heb dat later thuis even opgebiecht en mijn ouders waren toen zichtbaar niet blij! Al die herrie, blote borsten, drugs enz.  daar moest ik van weg blijven. Vele jaren later hebben we er nog om kunnen lachen en ik ben altijd clean gebleven😏

Mooi werk wat deze mannen hebben gemaakt, ook solo! Dat vind ik natuurlijk.  Dark Side of the Moon, Wish you were here, The Wall enz.   Van David Gilmour heb ik onlangs nog genoten van een concert dat hij gaf in Londen, Remember that Night. Daar speelde hij oude nummers van de groep, maar ook eigen nummers van zijn album On Islands.

Zoals altijd is het zo dat OF je vindt de muziek van een groep mooi OF je vindt het afschuwelijk! Met Pink Floyd heb ik in de loop van de tijd gemerkt dat dit op deze groep zeer zeker van toepassing is.

Uiteraard weer leuk om jullie reacties te zien op mijn blog en mijn muzikale keuze van deze week!

Volgende week weer een blog van Ruud natuurlijk, maar....   dan wel op dinsdag i.p.v. maandag!!

We hebben het dan ook even over de dinsdag, tot dan!

https://www.youtube.com/watch?v=P7YMI39sObY

Of gewoon Marooned even googlen.

Groet Ruud

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!