In de omgeving waar ik woon zijn mooie natuurgebieden!  Mijn volgers van het eerste uur weten denk ik nog wel het "mijmer bankje " waarover ik schreef in dit gebied. Nieuwe volgers kunnen dat altijd nog weer teruglezen in het overzicht van mijn blogs😏 Er komen in deze periode nog wel wat regendagen aan vermoed ik, dus dan is het lezen van de blogs van Ruud een mooie tijdsbesteding😙 Niet dan, ja toch?

Deze natuurgebieden kennen her en der wel wat overlast van klein en wat groter wild. Denk dan aan bijvoorbeeld ganzen, kraaien en de kleine ree. Dan is het altijd weer zaak om de natuur een handje te helpen en evenwicht te brengen, zodanig dat (landbouw) gewassen geen schade wordt aangebracht en er ook aanrijdingen worden voorkomen! Dat is altijd weer een discussie en afweging m.b.t. economische belangen en dierenbescherming. Je ziet dat ook in andere gebieden als bijvoorbeeld de Oostvaardersplassen. Maar ook in de Koninklijke Domeinen, al gaat het hier weer om andere belangen en laat ik daar maar buiten blijven😉

Ik moet dan veel denken aan een nummer dat de Noorse groep AHA maakte en dat heette Hunting High and Low, naar het gelijknamige album met hun grote hits. Wellicht kent u de groep nog en vooral de mooie clip die zij hadden op de TV bij muziek programma's. Bijvoorbeeld bij Top Pop. Dit nummer is deze week de keuze van Ruud! Het  "jagen" dat AHA hier bedoelde was in een andere context, maar het blijft jagen!

Volgende week in Ruuds blog (weer) een hele aparte keuze! Het gaat dan over verlatenheid en achtergelaten zijn. Blijf aangehaakt!

Hunting high and low dus van AHA is de keuze voor deze week.

https://www.youtube.com/watch?v=s6VaeFCxta8

Reageren, ja dat is altijd weer leuk! Volger worden is ook leuk 😃

Reacties

  1. Mooi nummer Ruud. Ik kan me niet herinneren dat ik het ooit gehoord heb.
    Leuk hoor. Ga zo door.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat nummer ken ik! Aha luisterde ik graag naar.
    Tip: geef je blogpost een naam (titel)! Nu zie ik steeds bij het overzicht 'untitled' staan en met een titel is het ook gemakkelijker terug te vinden. De titel voor deze heb ik al voor je bedacht: Aha! :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!