Het is er weer de tijd voor, het najaar, de herfst. Regenbuien en veel wind. Met elk jaargetijde heb ik wel wat en ik probeer ook steeds van de aspecten van de seizoenen te genieten. Elk seizoen heeft zo zijn charme. De natuur blijft wat dat betreft toch mooi en ik ben een liefhebber van die natuur! Degene die mij kennen en al lang volgen met mijn blogs, weten dat natuurlijk al😏

Ik zie nu de bomen op de dijken bij ons heftig heen en weer gaan. Ze buigen allemaal dezelfde kant op als eerbied wellicht voor dit natuurgeweld😐De storm raast door de kruinen van deze aloude bomen, maar ze houden (alsnog) stand!  Fraai natuurspel! 

Hoe sterk is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur tegen de wind......  afijn jullie kennen dit nummer vast wel (van B. de G. )😏  Maar het is niet de keuze van Ruud.

Terwijl ik naar het schouwspel van de bomen kijk, denk ik aan dat ene nummer.  Dat fraaie nummer dat ooit werd geschreven door Arnold Muhren en prachtig vocaal werd uitgevoerd door Piet Veerman! Ik heb het natuurlijk over The Cats uit Volendam, die de zo bekende eigen sound hadden die volop in de smaak viel! Het nummer is One Way Wind en het was een grote hit!  De combinatie van songwriter Arnold en de prachtige ontroerende stem van Piet was een gouden formule! Ik moet zeggen dat ik de nummers destijds van deze groep altijd wel mooi vond (Times where when, Scarlet Ribbons, Lea e.a.), maar dat de echte waardering eigenlijk pas later kwam. Tot de dag van vandaag kan het nog steeds ontroeren! Grappig dat een van de eerste nummers die de groep maakte, Sure he's a cat,  helemaal niet van die sound was die later zo kenmerkend werd voor deze jongens. Dat zie je overigens wel vaker.

De inspiratie voor dit nummer deden The Cats op in Suriname, kijkend naar de waaibomen aldaar. "When we walk along the seaside, where trees grow just one way"   Dat zingen zij en ik begrijp het als ik kijk naar die bomen aan de dijk!

Volgende week gaan we op jacht naar......      Ik heb geen jachtvergunning, maar hou dat onder de pet! 

https://www.youtube.com/watch?v=WkOy4T3jRIY  of gewoon weer het nummer One way wind googlen. Genieten maar! Fijne week!

groet Ruud

Reacties

  1. Zeer toepasselijk! Ik was nog niet bekend met de groep, altijd leuk om nieuwe bands te leren kennen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Volgens mij zong mijn vader dit liedje altijd....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!