Wat is zo bijzonder vandaag?

 Ja een nieuwe blog van Ruud, 1 dag later dan jullie gewend zijn (weekendje weg geweest). Effe uitgeblazen aan de Zeeuwsche kust/Walcheren. Het was tot in Engeland te horen😉

Het is dinsdag middag, normaal geen "bijzonder" deel van de week, tenzij jullie iets "bijzonders"  moeten doen. "Bijzonder"  wordt het wel met de keuze van Ruud voor deze week. Andere dagen in de week zijn vaker bezongen, maar muzikaal heb ik wel wat met dinsdag middag.

De keuze van Ruud voor deze week is het nummer Tuesday Afternoon van The Moody Blues. Het komt van het prachtige (evergreen) album The Days of Future Passed. Daarop staat ook de wereldhit The Nights in White Satin. De muziek wordt begeleid door het Londense Symphony Orkest.

Toen ik 14 jaar was, zag ik in de straat achter ons een uitvaart met een behoorlijke stoet zwarte auto's . Dat maakte indruk op mij, de overledene kende ik niet.  Op de radio hoorde ik toen ik thuiskwam dit nummer Tuesday Afternoon. En het was ook dinsdagmiddag, net als nu. Dat beeld blijft mij altijd bij als ik dit nummer weer hoor!

De sound van The Moody Blues werd vooral bepaald door zanger Justin Hayward. Met zijn fraaie melangolieke wat ontroerende stem! Hij schreef samen met gitarist John Lodge ook de meeste nummers van de groep uit Birmingham.

Voor Justin betekende de dinsdagmiddag toen hij jong was veel! Hij heeft er herinneringen aan daar hij veel met zijn moeder weg ging naar leuke plekken😊

Zo wordt de dinsdagmiddag toch wel een memorabele middag. Ik hoop dat ik met dit nummer dit gevoel bij jullie kan overbrengen😏  Reacties zijn altijd leuk!

Tuesday Afternoon van The Moody Blues, effe googlen, dan kun je zelf het leukste clipje pakken.

Volgende week ben ik er gewoon weer op maandag, met de vraag "waar gaat dat naar toe"  (Den Bosch of waar dan ook😑)  Blijf er bij en mis het niet!  

Groet Ruud

Reacties

  1. Prachtige muziek en weer een mooi verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moody zit in de bandnaam en moody is de vibe van het nummer. Ergens is het me bekend, maar als je me er naar gevraagd had ik geen idee gehad. Wederom, leuke keuze. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie sound en prachtige stem van Justin Hayward! Past ook mooi deze keuze bij je verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nu eens een nummer dat ik niet ken! Ik vraag me af of elke dag van de week zo zijn eigen liedje heeft? Monday, Sunday in ieder geval, Tuesdag dus ook al. Friday night , Saturday night (Herman Brood), ha, ik kom al een eind! En hoe zit het met de maanden van het jaar? Genoeg bloginspiratie voor jou nog haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!