Crisis what crisis?

 Het nieuws vandaag de dag wordt beheerd door veel ellende. De TV, de krant, de radio, allemaal hebben ze het over het klimaat, energie, Corona, nog steeds geen regering, vluchtelingen, inflatie en zo meer! Je moet op de hoogte blijven, maar leuk om naar te kijken is het niet en dat is wat ze noemen een understatement!

Veel oudere mensen hebben al genoeg ellende meegemaakt in hun leven, van oorlog, watersnood, pandemie enz.  Zelf ben ik van na die tijd.  Ik zelf heb ook wel wat meegemaakt, maar als we het hebben over crisis dan komt het meest de olie crisis in mijn herinnering (met die autoloze zondag😙) Dat was volgens mij in 1973. Voetballen op straat, ja dat was wel wat. Je was jong, dus had nog niet in de gaten wat de echte ellende voor veel mensen betekende.

Kijkend naar de titel van deze blog weet de echte muziek liefhebber dat ik het hier heb over de naam van een album uit 1975 van de roemruchte band Supertramp! Met die mooie cover waarop een man in volledige strand outfit zit op een ligstoel met op de achtergrond vieze fabrieken met rokende schoorstenen! De groep rondom Roger Hodgson en Rick Davies hebben nog meer mooie albums gemaakt zoals Crime of the century en Breakfast in America. Van Crisis what crisis komt de keuze van Ruud voor deze week en dat is het nummer The Meaning. Effe googlen op crisis what crisis of direct op dit nummer en je kunt even lekker uit je dak gaan! Crisis of geen crisis😐

Overigens kan ik met deze blog de crisis niet oplossen, was het maar zo! En effe voor de duidelijkheid, er is bij mij geen onderschatting hoor van de crisis, welke dan ook!

Volgende week ben ik er weer en sta ik klaar met open armen😏

Reacties

  1. Ja wat is "the meaning of this crisises" in deze tijd. Misschien moeten de wereldleiders hun eigen belangen eens op zij zetten en kijken wat het belang van onze wereld is. Dit nummer zet tot nadenken. Super(tranp) Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, is er hoop leed in de wereld. Pandemie, klimaat, oorlog, armoede droogte en zo kan ik nog een paar opnoemen. Maar gelukkig zijn er ook veel mooie dingen het leven. Het liedje past bij het verhaal. Maar het is niet mijn.muziek. Ik kijk graag weer uit naar volgende week! Blijf lekker doorgaan met je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het lijkt wel crisis op crisis he? Goed om dan te bloggen, even ontsnappen in een vrolijke wereld! Zo voelt dat voor mij. Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!