Gok wagen? Of niet?

 Er is veel reclame op (social) media, TV, kranten enz.....     dat uitnodigt om te gokken of aan kansspelen mee te doen. De toegang tot deze spelletjes is heel laagdrempelig, dus je moet wel sterk in je schoenen staan. Het lijkt een lucratieve manier om snel " je schaapjes op het droge te krijgen "😅  Maar het kan ook leiden tot een verslaving en dan gaat het je veel geld kosten en kom je met diezelfde schoenen in een moeras te staan!  Een lastige keuze dus, waarover je goed moet nadenken om niet in schulden terecht te komen. Maar iedereen bepaalt dat zelf natuurlijk😏

Een gokker of gambler ben ik nooit geweest. Het heeft zich beperkt tot de toto, einde jaar loterij en eens een klaverjas tournooi😐 Oh ja en nog een paar keer de Postcode Loterij. Rijk ben ik er niet van geworden. De inleg terugverdienen was soms al heel wat😙 Maar ik ben gewoon gelukkig met wat ik heb hoor!👫

Dus gokken, het blijft link! Tot zover even deze pedagogische tips!

Bij dit soort van gok spelletjes, games zo je wilt, moet ik altijd denken aan een nummer dat steevast in elke top 1000/2000 of wat dan ook staat. Je kent het wel denk ik,  het heet he Turn Of A Friendly Card en is van The Alan Parsons Project. 

 Dat is dus de keuze van Ruud voor deze week. Prachtig nummer! Een deel van de tekst       when your whole world depends on the turn of a friendly card      zegt wel heel veel over gokken enz.  De groep heeft meer mooie nummers gemaakt zoals Old and Wise. Alan heeft ook veel werk gedaan voor bekenden groepen als Pink Floyd maar ook The Beatles. Hij was schrijver, producer en componist. Een veelzijdig man deze Brit!

Mocht je toch een gokje willen wagen hoe dan ook en waar dan ook, dan gun ik je van harte een friendly card toe!😏

Volgend week maandag is er uiteraard weer een blog met de keuze van Ruud, dan  met de vraag....komen we nog thuis...?

Reacties

  1. Weer een goede keuze van Ruud. Mooi verhaal en prachtige muziek. Ik ben gelukkig ook geen gokker. Dat bespaart mij in ieder geval hoop ellende. Tot volgende. Je vaste blog lezer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bart kent het nummer, ik heb het ook wel eens gehoord geloof ik, maar ik ben nooit zo goed met namen haha. En dan waag ik liever geen gokje...:-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!