Waar naar toe?

 Zittend op mijn mijmer bankje (is inmiddels een begrip), kijk ik naar de rivier en zit ik aan het eind (of begin zoals je het bekijkt) van de jachthaven. Ik ben helemaal alleen op gezelschap van een schaap na. Mooie natuur en ik zie de jachten de haven uitvaren, het ruime sop op😏

Ik vraag me af wat hun bestemming zal zijn, een volgend haven, komen ze weer terug.....   Afijn bestemming onbekend zullen we maar zeggen. Het blijft gissen. Wellicht het begin van een wereldreis? Zou kunnen want er zijn behoorlijke jachten bij☝

Maar wellicht gaan ze naar de werf of keren ze gelijk weer terug naar de haven. Het is einde seizoen en dan gaan ze voor onderhoud naar een werf, op de kade bij de jachthaven, op een craddle afijn een stalling voor het winter seizoen.

Behalve van het uitzicht, geniet ik van de rust, de watervogels, het klotsende water tegen de rots blokken langs de kant van de rivier.....

Het is nog net geen zonsondergang, dus nog geen red sails in the sunset zoals Fats Domino ooit zong😏

Wel mooi zonlicht nog dat over het rivier water kaatst.

Ik geniet van de omstandigheden en spontaan ontstaat er een nieuwe blog de keuze van Ruud. Er zouden zoveel muziek nummers zijn waar je op dat moment aan kan denken, maar bij mij drijft direct het nummer Sailing Away boven van zanger Chris de Burgh! De meeste van jullie kennen hem wellicht van zijn hitje Lady in Red.  Hij is een singer / songwriter zoals dat heet, geboren in....    maar hij heeft met zijn moeder Nederlandse roots.  Vandaar zijn achternaam.

Effe googlen weer en je vindt dit nummer vanzelf!

Volgende week maandag weer een blog van Ruud en dan "kwijnt hij een beetje weg" 😐

Reacties

  1. Ja, dat mijner bankje staat wel op een heel mooi plekje. Dat is zeker genieten! Met die mooie muziek erbij! Bedankt weer! Tot volgende week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nummer en een prachtige clip. Waar zo een mijmerbankje allemaal to leidt.
    Tot volgende week.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi verhaal en precies het nummer dat er bij aansluit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja dat nummer past precies bij het verhaal, mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!