We hangen er wat bij!

 We hangen er wat slapjes bij😊  Dat zou zo maar gezegd kunnen worden door wat plantjes in de tuin. Ze zijn uitgebloeid, het is tijd om de tuin winter klaar te maken. Dan hebben ze in het voorjaar weer de kans om lekker tot volle bloei te komen. Dat hoort bij de tijd van het jaar waarin we nu zitten. 

De planten binnen in huis hebben er minder last van, zolang ze maar op tijd wat water en "voedsel" krijgen. Dat gebeurd bij ons met passie door Marijke mijn vrouw. Zij zorgt er ook voor dat met regelmaat er een leuk bloemetje in de kamer staat (ben daar zelf wat minder attent in😏). Die bloemen worden netjes verzorgd, maar ook die hebben niet het eeuwige leven. Er komt een moment dat zij aangeeft dat de bloemen weg kunnen in de groene bak zoals dat heet. En ja, de vuilnisbakken daar ga ik dan weer over😙 Maar goed ik zie natuurlijk ook zelf wel dat de  bloemen slap gaan hangen en wegkwijnen zoals ik dat noem. 

Als ik kijk naar dat treurige tafereel van die bloemen dan moet ik denken aan een nummer dat de groep Roxette ooit maakte. De groep uit Zweden met Per Gessle en Marie Fredriksson. Helaas is Marie niet meer onder ons en op jonge leeftijd door ziekte overleden. 

Ze hadden in korte tijd een aantal hits, waaronder Listen to your Heart. Maar de keuze van Ruud voor deze week is, kijkend naar die bloemen in de vaas,  het nummer Fading like a flower.  Wegkwijnen als een bloem dus.  Al had Roxette het hier over een andere context.

Effe googlen en je vindt het nummer, afijn dat is bekend.

Volgende week crisis? Blijf me volgen en reacties zijn altijd leuk!

Reacties

  1. Mooi nummer. Jij boft maar met die Marijke. Een bloemetje in huis is altijd gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een mooi nummer gekozen Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat bof jij met zo'n zorgzame vrouw als Marijke :) Mooi nummer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!