De aarde raakt vol

 De wereld bevolking groeit hard en onze planeet begint aardig vol te raken! Je ziet dat vooral in en rondom de grotere steden. Demografische verkenningen geven dat ook aan. Ik heb er onlangs in een tijdschrift (magazine heet dat tegenwoordig😙) iets over gelezen.

De leefomgeving in die grotere steden wordt steeds minder! Er is veel overlast van milieu en veel mensen op een klein stukje grond, die redelijk anoniem langs elkaar leven. Er is ook een tekort aan huizen, dus wordt er ook steeds meer in de hoogte gebouwd. De bekende wolkenkrabbers. Ik heb in mijn leven heel wat grote steden gezien, ook in Amerika en het Verre Oosten, maar die grote reuzen zie je nu ook steeds meer in ons land. Bouwtechnisch gezien is het fraai dat zoiets gemaakt kan worden! Of je het mooi vindt of niet, ja, daar kan je over van mening verschillen😅 Soms kan oud en nieuw in een stad goed samen gaan. Voor veel steden is de hoogbouw juist het alles bepalende silhouet van de stad! Maar goed er is veel aandacht voor het milieu vandaag de dag en niet alleen bij ons!

Ik moet hierbij denken aan een nummer dat de Britse zangeres Tasmin Archer ooit maakte in 1992 en dat nummer heette Sleeping Satellites.  Verder heeft ze in Nederland niet zo'n grote bekendheid. Ze zingt hier ook iets over de milieu problematiek van die tijd.



Dit is de laatste blog van Ruud......   wees gerust, voor dit jaar dan😏 In het nieuwe jaar ben ik weer terug en wel op maandag 3 januari 2022!  Dat kun je gerust alvast in je nieuwe agenda zetten! En ja dan zal er wel weer een leuk onderwerp zijn, Ruud kennende😇

Ik wens iedereen fijne dagen toe! Doe voorzichtig zodat ik jullie weer tref in het nieuwe jaar met natuurlijk alle goede voornemens!

Reacties

  1. Oud en nieuw gebouw kan mooi samengaan, dat zie je ook oa in Rotterdam. Ja, het wordt steeds voller in de grote steden, maar ook als je langs de weg rijdt zie je ook steeds meer grote, kolossale gebouwen. Het liedje past mooi bij deze tekst. Mooi liedje. Ik wens je fijne feestdagen en voorspoedig en gezond 2022. Tot volgend jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga het beluisteren! Fijne kerst Ruud, ook voor Marijke en blijf bloggen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!