Eeuwig leven?

 De wereld is in de ban van de epidemie! Dat is van alle tijden en steeds is er weer een andere epidemie. In vroegere tijden hadden we de Cholera, de Pest, de Spaanse Griep, Gele Koorts, Aids enz. Nu hebben we te maken met het Corona virus dat ons bezig houdt! Telkens proberen we hierop een antwoord te vinden door het ontwikkelen van medicijnen en virus remmers. Edoch overleven soms mensen dit niet helaas!!!

Als je hieraan denkt, dan komt wel eens de gedachte op (althans bij mij😏), was je maar onsterfelijk en had je maar de eeuwige jeugd en het eeuwig leven!  Voor altijd jong zijn en blijven😅 Of dat goed is voor de mensheid, ..   het zou erg vol worden op deze aarde planeet😐


 

Was vroeger alles beter? Sommige dingen wel, andere weer niet, dat is altijd wel een aardige discussie! In vroegere tijd hielden wetenschappers, zij noemde zich Alchemisten, zich bezig met de vraag van het eeuwige leven en de wens om een soort van levens elixer te ontwikkelen, een pil,  dat hiervoor moest zorgen. Het is er nooit van gekomen😒

Tot zover deze filosofische overpeinzingen van mij! Af en toe lees ik er wel eens wat over. Het doet mij altijd denken aan een nummer dat de Duitse groep Alphaville  ooit maakte en het werd een hit! Het nummer heet Forever Young en dat is voor deze week mijn keuze, gerelateerd weer aan mijn verhaaltje.

De groep Alphaville maakte nog andere hits zoals Big in Japan en Sounds like a melody.  De zanger was Marian Gold, een bekende in de Duitse pop muziek.

Volgende week in Ruuds blog " de aarde raakt vol "

Reacties

  1. Weer een mooi keuze. De tekst en het lied Forever young. Ik hoop ook nog heel lang jong te blijven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nummer, ik zou ook wel voor altijd jong willen zijn. Zo'n jaar of dertig (veertig) is al prima, haha! Fijne dagen!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!