Komen we nog thuis?

 In de meeste gevallen komen we wel weer thuis als we weg zijn (geweest). De weg terug vinden is niet moeilijk. Toch is het ons eens overkomen dat we na een wandeling ergens in een bos, de weg niet meer konden terug vinden naar waar we de auto hadden geparkeerd. 

Onze toenmalige hond terrier Boris wees ons de weg😏  Wij dachten ergens rechtsaf te moeten, maar hij stond stil, trok aan de lijn en gaf signalen om juist linksaf te gaan!  Wij zochten daar verder niets achter, maar onder het mom van oke laten we die kant maar op gaan, liepen we dat bospad in.  En jawel, na een stukje lopen zagen we de parkeerplaats en onze auto!  Boris had ons " thuisgebracht" 😙 We hebben het er nog wel eens over.



Van de week liep ik in het natuurgebied bij ons, het gebied met dat mijmer bankje (jullie kennen dit begrip vanuit mijn eerdere blogs) en daar kom ik regelmatig mensen tegen, waarmee ik ook een praatje maak. Soms zijn dat bekenden uit de buurt, soms onbekenden die van verder weg komen. Zo raakte ik in gesprek met een vrouw die een mooie hond bij zich had, een donker bril op had en met een rood/witte wandelstok liep. Ze was blind. 

Ze maakte regelmatig wandelingen met haar geleide hond en hij brengt mij altijd weer thuis zei ze!  We gaan ook wel eens een ander pad op gaf ze aan en dan brengt hij ons weer terug bij af en uiteindelijk weer thuis. Hij vindt de weg naar huis altijd terug zei ze nog! Wat mooi en wat moedig ook van deze vrouw om er toch op uit te gaan!

Altijd weer de weg naar huis terug vinden, het boeide mij en een nieuwe blog was geboren voordat ik ook weer thuis was. Ik moest steeds denken aan het prachtige nummer I'll find my way home van het duo Jon and Vangelis. Dat is de keuze van Ruud voor deze week! Het komt van het album The friends of Mr.Cairo

Je ziet vaak in de muziek dat er duo's worden gevormd van mensen met een totaal verschillende muzikale achtergrond en dat was hier ook het geval. Vangelis, de Griek kennen we van Aphrodite's Child met zijn wijlen maatje Demis Roussos en Jon Anderson was de zanger van de band Yes. En dan zo'n mooi album samen maken! Vangelis had ook solo veel hits en ik herinner mij nog zijn live optreden in 1991 aan de oevers van de Nieuwe Maas in Rotterdam, vlakbij de toenmalige Maasbruggen en ik was daarbij! Ook kreeg hij grote bekendheid met zijn album 1492, jawel een ode aan Columbus met als titel Conquest of Paradise. Prachtig album! Jon Anderson werd groot met Yes, met hits als Owner of a lonely heart, Yours is no disgrace, Roundabout en Close to the Edge.

I'll find my way home dus als keuze voor deze week! Geniet er van!



Volgende week weer een keuze van Ruud? Ja wat dacht je! Fijne week! En oh ja dan stel ik de vraag of er eeuwig leven is!


Reacties

  1. Wauw wat een prachtige muziek om kippenvel te krijgen. En de tekst is ook heel mooi. Ja, die Boris. Ik weet het nog wel. Ik zag je vaak met Boris lopen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja dat nummer ken ik! Aparte stem.
    Een blog met twee foto's nog wel, wat goed! Nu nog een link volgende keer :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!