Hoe lang duurt het allemaal nog?

 Ja dat is een goede vraag Ruud die je hier stelt m.b.t. de Corona pandemie! Het is al zolang aan de gang en de mensen worden er een beetje moe van! De meeste halen netjes hun prikken, doen mondkapje op, houden afstand en wassen de handen.  Maar dan toch blijft het maar aan de gang met die besmettingen. Natuurlijk moeten we voorzichtig blijven ook met het oog op de zorg en de beschikbare capaciteit aldaar, met name waar het medewerkers werkzaam in deze sector betreft!

Niet zo gek dat mensen wat opstandig worden, zeker hen die er economisch zwaar onder leiden!  Afgelopen weekend viel het besluit vanuit de regering dat er iets van versoepeling ingaat wat de opening van winkels bijvoorbeeld betreft. Maar voor een aantal andere zaken ligt de boel nog plat. Hopelijk komt hierin ook snel verandering! Stapje bij stapje weer terug naar een open maatschappij, heerlijk! Maar wel de nodige maatregelen blijven houden, vind ik, om weer een uitbraak te voorkomen! De politiek moet hierover snel duidelijkheid geven voor een ieder! En dan is het ook een stuk verantwoording van de mensen zelf om voorzichtig te blijven en de voorschriften en regels te volgen waar dat wordt gevraagd! Afijn, wie ben ik om dat voor te zeggen aan jullie😅 Ik doe het in ieder geval wel, al was het maar voor mijzelf en de directe mensen om mij heen! Sterkte allemaal!

Bij deze hele materie en de duur van de pandemie moet ik steeds denken aan een nummer dat de Engelse groep ACE ooit maakte en dat heet How Long (has this been going on)😉  Het nummer komt uit 1974 en heeft een wat andere context dan wat ik bedoel met mijn blog, maar toch moet ik er aan denken. Komt wellicht door de titel. Het nummer zelf gaat over een vorm van overspel, waarbij de bassist van ACE ook stiekem actief was voor een andere groep!  Voorman van de groep destijds was Paul Carrack, die meer ervaring had in de pop muziek.







Ik vind het een mooi nummer en vele andere met mij ook, getuige ook de plaatsing op diverse (oude) hitlijsten en recent de top 2000!

Volgende week maandag weer een blog van Ruud met een kleine onthulling of ontboezeming zo je wilt😏! Spannend!

Reacties

  1. Weer een prachtig nummer. Ja, laten we hopen dat de pandemie snel voorbij is. Iedereen snakt ernaar, zowel de jongeren als de ouderen naar het gewone leven.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!