Wat gaat er gebeuren?

 Het nieuwe jaar 2022 is begonnen! Het is een traditie dat we elkaar dan het allerbeste toewensen in alle opzichten! En dat doe ik hierbij ook aan jullie allemaal, veel geluk en goede gezondheid!

Sommige dingen zijn redelijk voorspelbaar als het er om gaat wat het nieuwe jaar gaat brengen. Andere zaken absoluut niet. We moeten dat afwachten en maar op ons af laten komen! We moeten er denk ik ook niet te veel bij stil staan en vooral leven met de dag! Pluk de dag zou het motto kunnen zijn, toch? Het zou ook niet goed zijn denk ik, als alles al te voorspellen is!

Ik kan veel linken leggen met dit thema, als het gaat om muzikale nummers. De bekende nieuwjaarsnummers, ja die kennen jullie wel😏

Als het gaat om niet weten wat iets ons gaat brengen, dan moet ik daarbij denken aan een nummer van de Engelse groep Marillion! Vele van jullie kennen hen van het nummer Kayleigh, dat ooit een hit was in ons land en ook altijd een vaste notering heeft in de top 2000!

Maar deze groep heeft veel meer mooie nummers gemaakt en prachtige albums! In Zeeland is er nog elk jaar een Marillion dag. Daar ben ik nooit geweest, maar ik ben wel liefhebber van hun muziek en in het bezit van enkele albums/cd's. Het is de kracht van zanger Steve Hogarth en gitarist Steve Rothery die de sound van de muziek van de groep maken.

Een van die albums is Holidays in Eden😇! Vakantie in Eden? Grappig, dat is toch een lustoord of paradijs? Hoe zou het daar zijn? Ik zie het nooit in de reisgidsen staan😏. Maar goed, zo zal iedereen wel ergens zijn of haar eigen paradijsje hebben en dat is ook mooi!

De keuze van Ruud voor deze nieuwe week, de eerste van het nieuwe jaar, is een nummer van dit album en heeft de titel Something Waiting to Happen! Nou dat kun je wel zeggen als het gaat om wat het jaar 2022 ons gaat brengen!

Hoe dan ook nogmaals het allerbeste voor iedereen! En ik hoop dat jullie mij blijven volgen ook in het nieuwe jaar 2022😊 En volgende week Ruud is er dan weer gewoon op maandag een blog de keuze van Ruud?  Maar natuurlijk, dat ritme houden we er gewoon in hoor! Tot dan weer en voor nu een mooie week!  groetjes van Ruud

Reacties

  1. Ha Ruud, fijn dat je weer bent gestart met je blog. Ik wens jou natuurlijk ook de beste wensen en gezond 2022. En mooi verhaal en een mooi muzikaal nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je bent er weer! Bedankt voor de tip. Inderdaad weer eens iets anders dan het Happy new Year van Abba (maar die blijft ook leuk :)) De beste wensen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!