beetje bleekjes

Beetje bleekjes rond de neus, beetje pips zegt men ook wel. Iedereen is dat wel eens op zijn tijd, je ziet er dan niet zo jofel uit😅  Dat kan diverse oorzaken hebben. Dat kan bijvoorbeeld zijn door angst, schrik, ziekte of inspanning!

Herinner mij mijn pupillen tijd bij het voetbal! Bij een gewonnen wedstrijd was er altijd de prik limonade, gazeuse, als beloning! Niet echt te zuipen om het maar even populair te zeggen😙 Je zag er bleekjes uit!

Maar er was ook dat kwartje dat je kreeg om in de juxe box te stoppen om je favoriete muziek nummer te horen. In die tijd kende je de top 40 bijna uit je hoofd! Dat was genieten en ook wel een beetje schrikken, want het "ding" stond altijd hard en de muziek schalmde door de hele kantine! Werd er wat pips van!

We schrijven 1967 en een van de hits van toen was het nummer A whiter shade of pale van de Engelse groep Procol Harum! Dit nummer is meerdere keren met succes uitgebracht en was een wereldhit! Bij ons tot 2 keer toe op nummer 1!

Vorige week hoorde ik het bericht dat schrijver en componist Gary Brooker van de groep was overleden aan kanker. Ik kreeg kippenvel en werd pips, bleekjes rondom de neus! Hij was samen met Keith Reid bepalend voor de sound en het succes van de band! De groep had ook nog hits als Homburg en met het nummer A Salty Dog😇

Die zelfde dag van het overlijden van Gary werd ik weer bleek in het gelaat en witjes rond de neus! Ditmaal van de schrik van het nieuws dat Rusland was binnengevallen in Oekraine! 

Wat vervelend allemaal en voorlopig nog niet gedaan vermoed ik! Sterkte voor de mensen aldaar natuurlijk en ook sterkte voor ons allemaal hier! Het zal ons zeker ook raken, al was het maar in de portemonnee!


Tot komende maandag weer, dan is er een nieuwe blog van Ruud!

Reacties

  1. Prachtig nummer. Laten we hopen dat de oorlog snel voorbij is

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat nummer was voor mijn tijd. Maar rare gewaarwording als een 'held' van vroeger sterft, zoals ook bij Michael Jackson, George Michael... al die grote namen van toen...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!