De passie!

Van jong af aan ben ik bezig met muziek. Dat is passief (luisteren en genieten), maar zeker ook actief (zie ook een stukje daarover in mijn profiel bij deze blog De Keuze van Ruud)! 

Wat dat actieve betreft ga ik even terug naar de mid seventies en de tijd dat ik samen met vriend Bert (later werd hij ook mijn zwager) muziek presenteerde. Als een soort van DJ zou je kunnen zeggen! Bert deed dat in een soos elke zaterdagavond in een ruimte onder de lokale kerk in zijn woonwijk. Op enig moment vroeg hij mij of ik zin had om dat met hem samen te doen. Ik had er niet veel bedenktijd voor nodig, het antwoord was meteen "JA"😇. Het was toen de tijd dat er nog echt werd gedanst en dat er ook ruimte was voor wat we toen "slijpen" noemde. Geen 1,5 meter afstand, dat was toen nog niet! Zo'n dansje waarbij je zo lekker dicht tegen elkaar aan kon staan. Zonder enige bedoeling of misschien ook wel, laat ik dat maar even in het midden houden 😙 Maar geen BOA's nodig en er was ook geen ellende verder😇

Daar bij dat "slijpen" hoorde ook speciale nummers, die regelmatig ook als verzoek nummer even aan de presentatie tafel werden gevraagd.

Maar ook lekkere andere muziek natuurlijk! Van de week hoorde ik het nummer dat toen een hit was en dat we ook in de soos met regelmaat draaide!

Het nummer heet Dream On en komt van de Amerikaanse rock groep Aerosmith  met zanger Steven Tyler. De groep kwam uit de mooie stad (weet ik uit ervaring) Boston!  Het was een album nummer, maar daar het zo'n succes was, werd het ook als single uitgebracht in 1973.

Later gingen Bert en ik ook radio maken bij de regionale omroep in Zeeland, dus lekker weer actief zijn met muziek. We hadden ook een sport programma met de lokale sport op de zaterdagmiddag, waarbij er interactie was met de trainers in de vorm van radio interviews na afloop van de wedstrijden. En leuke muziek tussendoor. Muziek en voetbal samen, over passies gesproken!

Bert is nog steeds actief met radio maken (aanbeveling elke dinsdag avond van 19.00 tot 21.00 uur www.streekomroepdebevelanden.nl  de regionale omroep vanuit Goes Zeeland met leuke oude muziek, gewoon te beluisteren met je i path of laptop of op de zender als je in de buurt woont).

Zijn passie en die van mij zullen er wel weer toe leiden dat we weer samen radio gaan maken! 




Zo zie je maar dat wat al jong een passie was, nooit verloren gaat!💙
Volgende week is ie er weer, de keuze van Ruud!

Reacties

  1. Wat leuk om te lezen dat je dit samen met je vriend en nu ook je zwager hebt kunnen doen. En leuke vooruitzicht, wie weet! Je hebt een mooie hobby. Naar muziek luisteren, actief bezig zijn met muziek is goed voor de mens. Ik ben actief met muziek maar dan op een andere manier. Ik zing graag! Zo oa in koren en ik doe ook mee met uitvoeringen. Succes! Je hebt ook weer een lied gekozen wat mij aanspreekt. Tot volgende week. Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!