Familie prestatie

 Ik sprak laatst iemand spontaan over van alles en nog wat en daarbij kwam het ook even over muziek gesproken. Altijd leuk natuurlijk! Hij vertelde over zijn familie en dat die van ouders op kinderen altijd muzikaal zijn geweest en nog😏. Niet alleen passief, maar ook actief door het bespelen van diverse instrumenten! En alles spontaan, soms met wat lessen, soms was er ook natuurlijke aanleg grapte hij. Het was altijd een prettige herrie bij ons zei hij nog😏

Ik moest daarbij denken aan diverse muzikale families, die in de internationale (pop) muziek ook furore hebben gemaakt. De een met wat meer succes, de ander met wat minder😙. Denk bijvoorbeeld aan families als The Jacksons, The Osmonds en The Bee Gees (de broertjes Robin, Barry en Maurice Gibb) en nog vele anderen. Soms ook 2 broers of 2 zussen in een mooi duo! Voorbeelden daarvan zijn er ook volop en die kunnen jullie zeker ook bedenken!

Na het gesprek liep ik huiswaarts en er kwam bij mij al direct spontaan een muzikale familie op. Ja zo gaat dat bij de Keuze van Ruud, niet nadenken, spontaan laten komen en de eerste gedachte weergeven in mijn blog! Zo ook hier weer. Ik moest denken aan de Amerikaanse groep The Walker Brothers, die in de 60 en 70 jaren veel succes en hits hadden! Denk bijvoorbeeld aan hun hits make it easy on yourself,  My ship is coming en natuurlijk ook het bekende The Sun ain't gonna shine anymore😚!

Maar de keuze van Ruud voor deze week is het nummer Love Minus Zero! Een prachtig nummer dat is geschreven door Bob Dylan. Die hoef ik verder niet te introduceren bij jullie!

De mooie stemmen van Scott, Gary en John Walker (hun artiesten naam) kun je goed horen in dit prachtige en gevoelige nummer, ook qua tekst! Overigens was Walker niet de originele achternaam van de jongens en waren ze ook geen echte broers. Maar ze hebben zich goed als echte broers gepresenteerd! Alleen Gary leeft nog.

Mooie muziek uit de late jaren '60!


Geniet er van en tot volgende week! Enne als je het leuk vindt, dan mag en kun je reageren!  Dat kan ook onder aan de blog en dat kan ook anoniem! 

Groet van (de Keuze van) Ruud😇

Reacties

  1. Ja, leuk is dat als je een muzikale familie hebt. Ja dat ontbrak bij ons. Maar we luisterden wel heel veel naar de radio en daarbij maakten wij een dansje. De jaren 60. Ik was nog een jonge meid.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!