van alle tijden......

....   van alle tijden dat is de soort van muziek uitvoering die musical heet. Tegenwoordig zijn ze er weer en mag het weer (b.v. Aladdin, Abba, Tina Turner, Diana en zonen e.a.), nu Corona er niet meer is, althans de maatregelen er tegen niet meer😏.

In al die jaren is de musical wel veranderd, er is wat meer show en hectiek bij gekomen! In mijn jeugd tijd waren er ook al musicals, doch wat minder heftig wellicht als nu. Denk bijvoorbeeld aan de Sound of Music, echt een musical voor het hele gezin. Er waren ook musicals die het ruige Amerikaanse westen als thema hadden. Ook mooi!

Een musical die mij nog goed bijstaat, speelde in mijn puber jaren en had de titel Hair. Het was in de tijd van de Flower Power!  En hair dat had ik toen ook in overvloed tot over de schouders! Dat hair dat groeit nu nog steeds, maar het is nu meer een goed gekortwiekt gazon😏!

Uit deze musical Hair kwamen vele hits voort, o.a. gezongen door Nina Simone, populair die tijd! Maar als ik denk aan musicals en denk aan deze musical Hair, dan denk ik direct aan de titelsong Hair, dat toen werd uitgebracht door de Amsterdamse groep Zen. Het werd een nummer 1 hit bij ons! Het was 1969/1970.

Rare naam eigenlijk Zen voor een groep. Maar je blijft een leven lang leren zeggen ze altijd en ik heb nu geleerd (bijvoorbeeld veel gevraagd bij puzzels) dat Zen een vorm van Bhoedisme is😊. Leuk om te weten, maar voor mijn jongere volgers, je verdient er niet gelijk meer mee, door dit te weten!😅

Ik maak nu al weer een tijdje de blog De Keuze van Ruud, maar By Far is dit het kortste nummer qua tijd van uitvoering! Hair dus van Zen. Mooie tijd waarin de singeltjes nog over de toonbank gingen in de platenzaak voor zo'n 2,50 gulden als ik me goed herinner!

Volgende week weer een heel ander verhaal met ook weer een heel ander nummer, maar ja dat kennen jullie van de Keuze van Ruud😇 We hebben het dan over familie prestaties!



Reacties

  1. Ha Ruud,
    Deze musical ken ik. En het woordje zen ook. Misschien hoor ik dan niet bij je jongere volgers. Of misschien ook wel. Dat kun jij beter zeggen. In ieder geval weer leuk om zo te lezen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ik heb die Musical gezien en beleefd. De tijd van toen, mooie tijden met mooie herinneringen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja het woordje Zen is weer helemaal hip, dus ze waren hun tijd vooruit, haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!