zandkasteel of.........

 De afgelopen dagen zijn mooie lentedagen geweest! Een mooi moment voor mensen om er op uit te trekken en dat is ook massaal gedaan😙

Bossen, Duinen, Zee en de strook zand erlangs (dat noemen we strand😏) zijn dan populair! Voor mensen in het Zuid Westen van ons land is een bezoek aan de zee en het strand een voor de hand liggende keuze. Voor degene die meer in het Zuid Oosten wonen wellicht wat minder. 

Maar stranden zie je tegenwoordig ook steeds vaker in het binnenland bij natuur gebieden en meren. Bij ons in het natuurgebied is er ook zo'n strandje, al heeft ons dorp ook een echt strandje aan de grote rivier het Hollandsch  Diep😃! 

Als ik kijk naar het vertier aan het water en op zo'n strand, dan varieert dat van actief (watersport, zwemmen, balsporten enz.) tot passief (lekker bruin bakken, biertje, boekje en natuurlijk de onafscheidelijke GSM)! 

Dan komen de herinneringen ook op van vroeger toen je als kind met je ouders een dagje naar het strand ging😚. Dat was genieten geblazen en 's avonds was je lekker moe!

Wat ik mij dan ook herinner is het maken van allerlei figuren in het zand m.b.v. een boomtak of iets anders. Dat was soms ook een hartje om op sneaky wijze aan te geven dat je op iemand verliefd was😏!

Daar moest ik spontaan aan denken toen ik van de week zo'n strandje zag en kinderen die daar actief waren. En dat figuurtjes maken is nog steeds in! En al even spontaan was de Keuze van Ruud geboren!

Het muziek nummer waar ik direct aan dacht, had bijvoorbeeld kunnen zijn "Als ik de golven aan het strand zie" van Ria V (voor degene die al wat langer mee lopen) of  "On the beach"  van Chris R. Maar het zou niet de Keuze van Ruud zijn als juist hij niet weer met een apart nummer komt😉

En zijn Keuze voor deze week is een nummer van de Amerikaanse zangeres Belinda Carlisle en het heeft de titel van Circle in the sand!  Belinda begon ooit in een bandje, maar toen dat geen succes had begon ze een solo carriere en dat kon je wel een succes noemen!  Ook met Heaven is a place on earth had ze veel succes! En wat dat heaven betreft, ze is katholiek opgevoed, maar ging later over naar het Boedhisme (in een van mijn vorige blogs had ik het over Zen en dat was het).


Tot volgende week! 

Reacties

  1. Het was zeker een mooie lente week. Heerlijk naar buiten de natuur in. Ja, vroeger met mijn ouders naar het strand en lekker in het zand spelen en mooie figuren maken. Je hebt weer een mooi lied uitgekozen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nummer en een passend verhaal erbij!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!