de relatie bemiddelaar

 Nou ja, ik ben niet als zodanig geregistreerd, maar heb wel eerder in mijn werkbare leven moeten bemiddelen tussen 2 personen, toen er wat onmin was. En dat lukte wel goed😙!

Maar daar ging het om problemen in het werk. Mensen kunnen onderling ook hele andere problemen hebben en daardoor kunnen bijvoorbeeld relaties sneuvelen! Ik spreek nu zeker niet vanuit eigen ervaring, ben meer dan gelukkig hoor!  Ben alles bij elkaar al meer dan 45 jaar met mijn Marijke (zo daar kan ik weer mee binnenkomen😅) Maar je hoort het wel veel om je heen, helaas!

Het zijn voor alle betrokkenen, vervelende en pijnlijke situaties, zeker als er ook nog kinderen bij betrokken zijn! De redenen van het uit elkaar gaan zijn vaak verschillend, soms kan het ook niet anders. Maar soms is er met een beetje overleg, de zaak van 2 kanten bekijken (zie mijn eerdere blog), wellicht wel wat mogelijk, dat tot een hereniging zou kunnen leiden.

Er zijn allerlei initiatieven die men neemt om weer bij elkaar te komen. En daar kan muziek ook een rol bij spelen. Het hoeven niet altijd ingewikkelde brieven te zijn of ` zware` muziek`. Soms kun je ook met een mooi en lekker in het gehoor liggend nummer, je boodschap aan je geliefde, duidelijk maken!

Een nummer waaraan ik dan moet denken, komt van The Everley Brothers en heet Walk Right Back. Op een hele vrolijke wijze en met een makkelijk in het gehoor liggende melodie, bezingen Don en Phil de inspanning om weer bij elkaar te komen! Kom bij me terug, ik ben elke dag eenzaam! Breng je liefde terug in persoon, stuur het niet, zoals ze letterlijk zingen.

Het is het proberen waard om dit te zingen of te laten horen (zou ik doen als je vocale kwaliteiten niet zo goed zijn😏), om weer tot elkaar te komen! Maar goed als alles zo makkelijk zou zijn......  dat snap ik natuurlijk ook wel, dat dit zo niet altijd werkt😚! Daarom geen vergoeding nodig voor dit consult!

"Ik wil dat je weet dat ik me eenzaam voel, sinds je van me weg bent", zingen ze in dit nummer. Als beide partijen zo denken, dan is het probleem snel opgelost😐. Maar goed Ruud, wellicht eerst maar even de cursus afmaken voordat je dit soort oplossingen aandraagt😏.

Het is een nummer van lang geleden. Wat hadden deze Amerikaanse broers destijds veel succes! Jaren '50 en '60 scoorden ze de een na de andere hit, met lekker in het gehoor liggende nummers, die vaak kort waren. Maar dat was in die periode gebruikelijk. Wake up little Suzie was een bekende hit van ze.


Geniet er van! En oh ja, blijf lekker bij elkaar😚!

Volgende week weer iets heel anders, maar dan zeg ik niets nieuws natuurlijk!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!