eendagsvlieg!

 We gaan weer lekker genieten van de lente en de zomer! Lekker buiten, alles open enz. Maar in deze tijd heb je dan ook altijd weer die insecten die je lastig vallen met gezoem, steken enz.  We hebben niet echt een strenge winter gehad, dus hebben veel van deze diertjes die periode overleefd!

Soms sla je er wel eens een neer, nadat ze je een tijdje hebben getreiterd😏! Ik heb het dan altijd over de eendagsvlieg, die dan niet meer is. (by the way, don't tell this to animal care organisations!). Maar goed, alles in de natuur heeft zo zijn functie en dat zal hier niet anders zijn.

Ik moet dan ook denken aan deze term " eendagsvlieg"   die ook in de muziek vaak voor komt. Het gaat dan om uitvoerenden die ooit maar 1 nummer hebben uitgebracht, of uitvoerenden die een hele korte periode van bekendheid hadden. Snel opkwamen, groot succes hadden en toen ineens.....nooit meer wat van gehoord! Jullie kennen wel van die voorbeelden. Ik ook😙!

Ik moet denken aan een groep met de naam Texas, inderdaad uit ........ Glasgow Schotland😐.  Hun succes was vrij kortstondig, maar bijvoorbeeld wel met een optreden op Pinkpop in 1990.  En verder ook op festivals als Night of the Proms. De zang is van zangeres Sharleen Spitery. Zij leeft niet meer.

Denkend aan die zoemende en brommende insecten en je gevoel van irritatie, doet mij denken aan een nummer van Texas dat heet Fight the Feeling. Het komt van hun album Southside. Dat werd een gouden plaat! Als hun muziek je aanspreekt, dan is dit een mooi album om te beluisteren! Dus in korte tijd veel succes en dat is op zichzelf ook wel weer knap!

Je hebt zo wel eens van die muziek of muziek stijl, die je gelijk pakt. Ik had dat met deze groep!







Geniet van de lente en zomer avonden en doe voorzichtig met onze dierbare insecten!😑

Volgende week ben ik er weer en dan gaan we een zomertripje maken. Niet zo heel ver hoor, maar gewoon effe er uit😏

Reacties

  1. Helaas laat de lente ons een beetje in de steek. Maar we mogen niet klagen, Koningsdag was een mooie dag. Drukte op de straten. Eindelijk kunnen we na 2 jaar weer feest vieren.
    Mooi liedje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!