het is maar hoe je het bekijkt!

 Er zijn veel geschillen in de wereld, daar vertel ik niets nieuws mee.  Geschillen tussen landen, organisaties, maar ook tussen mensen onderling!

De rechtspraak probeert altijd te kijken naar meerdere kanten van een geschil, om tot een goede oplossing te komen en uitspraak.  Dat is ook de essentie van de taak van rechters!

We zeiden altijd al dat je het ook eens van de andere kant moet bekijken, als er ergens een strijd- of twistpunt was. Als we dat consequent zouden doen, zouden er wellicht wat minder problemen zijn op onze aardbol😐. Bekijk het nu eens van zijn of haar kant, is een gevleugelde uitspraak!

In ons land hebben we natuurlijk een beetje hulp en begeleiding als het gaat om problemen op te lossen tussen mensen onderling, de rijdende rechter😏

Bij al dit soort van zaken en problematiek, moet ik natuurlijk weer denken aan en de relatie leggen met een muzikaal nummer dat dan in mij op komt. Maar dat weten jullie, dat is de essentie van de blog De Keuze van Ruud😚. En veelal is dat dan een niet direct voor de hand liggend nummer!

In dit geval denk ik aan het nummer Both Sides Now van Paul Young en Clannad.  Een prachtig duet! Het is uit 1991 en komt uit de film Switch. Overigens is dit nummer door diverse artiesten vertolkt, maar voor mij is dit de mooiste versie!

Clannad maakte als Ierse groep zelf ook hits en albums en de bekende zangeres Enya heeft hiervan ook nog deel uitgemaakt. Prachtige Ierse Folk muziek! 

Paul Young is een Britse muzikant en had veel succes! In bandjes, maar ook solo! Een bekend nummer van hem is Love of the Common People. Hij won vele platina platen in zijn carriere! 



Dit samenspel met Maire Brennan, de zangeres van Clannad is heel fraai! Geniet er van en volgende week ben ik er weer, met de uitspraak "geloof het of niet" alvast een tipje van de sluier opgelicht😑

Reacties

  1. Paul Young, daar was ik vroeger fan van. Clanned heeft echt een typische stijl he. Klinken mooi samen! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik kijk weleens naar het programma rijdende rechter. Wat kunnen mensen elkaar iets aan doen! Communiceren is toch al het belangrijkste. Maar dat is vaak juist het probleem!!
    Je hebt weer een mooie keuze gemaakt. Elke keer weer een verrassing. Tot maandag, dan lees ik weer je blog en natuurlijk luister ik ook naar je gekozen nummer. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!