Ach dat is geen moeite!

 Het is al weer even geleden dat ik getuige was van een wat ongelukkige situatie waarin een man zich bevond. Niet ernstig, niet levensbedreigend, maar gewoon "lullig" (excusez moi)! Ik zal er verder niet in detail op ingaan, privacy is gewaarborgd in mijn blogs😙. Maar hij had wel even een helpende hand nodig, die ik hem ook wilde bieden, doch een passerende vrouw was mij voor. De man accepteerde de reikende hand van deze vrouw dankbaar! En de situatie was ook meteen opgelost!

De man bedankte de vrouw uitvoerig, had haar wel willen zoenen, maar het was nog Corona tijd en dan is dat wat ongemakkelijk met die mondkapjes😏.

De vrouw zei een paar keer dat bedanken niet nodig was, het is toch geen moeite om iemand even te helpen, zei ze nog. Dat zou u voor mij toch ook gedaan hebben vroeg zei aan de man? En daarop was natuurlijk maar 1 antwoord mogelijk, bevestigen natuurlijk, anders had hij wellicht jaren nadien de littekens nog gezien😆! 

Maar de vrouw vond het meer dan logisch dat ze even die hulp bood. Het was totaal geen moeite voor haar!  Mensen die anderen hulp bieden, zeggen dat vaak. Zo van "ach joh, dat is toch geen moeite"  De Engelsen (ook de Amerikanen) zeggen dan "don't mention"! 

Een gewoon dagelijks voorkomend tafereel, maar toch wel weer apart. Toen de vrouw vroeg aan de man of het goed ging verder, was de zaak opgelost! En we vervolgden alle onze eigen weg weer. Nog voor dat ik thuis kwam, was een nieuwe blog geboren! 

Het hele voorval deed mij denken aan een nummer dat zanger Elton John, sorry SIR Elton John ooit maakte. Wat heeft deze man veel voor onze muziek betekent! Samen met schrijver en componist Bernie Taupin. Het nummer heet Sacrafice. 


Verdere introductie heeft Elton niet nodig. Volgende week weer iets heel anders, uiteraard😐

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!