waar of niet?

Dat is soms de vraag wanneer iemand iets zegt of verteld. Je hoeft natuurlijk niet achterdochtig te worden, maar je kunt altijd even doorvragen, wanneer je denkt dat iets wat ongeloofwaardig over komt😐. Maar soms klinkt het allemaal wel echt en heb je geen reden om te twijfelen aan iemands verhaal!

Er kan soms een reden zijn om de werkelijkheid iets anders weer te geven. Dat kan voor die persoon soms heel handig zijn. We noemen dat het "leugentje om bestwil" !  Je komt het overal tegen, in de politiek, bij de overheid, in bedrijven, in oorlog situaties enz.  Soms gaat het ook over sms berichten😜

De zaken anders weergeven dan ze zijn en gewoon plat gezegd heet dat liegen! Dat is van alle tijden hoor! Of het in deze tijd is toegenomen? Ik vermoed het, maar heb er geen wetenschappelijk onderzoek naar gedaan😏.

Maar in de meeste gevallen wordt er bij de opvoeding geleerd, dat je altijd open en eerlijk moet zijn! En dat ben ik ook! (sorry soms moet ik zelfs een leugentje om bestwil gebruiken😚)!

Afijn, tot zover deze moralistische beschouwingen van mij met de boodschap om in ieder geval te proberen om niet te liegen😑! 

Over liegen gesproken, dan komt bij mij direct een muziek nummer op waar ik dan aan moet denken. Het is uit 1971 en het heet Only Lies en is van Greenfield and Cook. Of gewoon Groeneveld en Kok, maar in het Engels klinkt het wat beter! 2 Haagse jongens, die enkele hits hadden in die tijd, dit is er een van. Don't turn me loose en Easy Boy waren ook hits. Je zou deze jongens de Simon and Garfunkel van begin jaren'70 kunnen noemen. Den Haag was toen het centrum van de muziek met Golden Earring(s), Shocking Blue, Earth & Fire, The Motions e.a.  Daarbij wil ik Volendam niet tekort doen natuurlijk!


Volgende week ben ik er weer, dan spelen we effe samen😐

Reacties

  1. Mooi nummer. Ja, een leugentje, ik denk dat iedereen dat wel eens doet!!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!