Zoals de oude zongen ….piepen de jonge!

 ….dat zou je kunnen zeggen, als je zo dat jonge vogel spul hoort kwetteren, zingen, piepen en fluiten😑. Je ziet het overal in deze lente tijd, al die kleintjes en het is fraai om te zien. Zowel bij de water vogels in de meren en rivieren ( eenden, zwanen, meerkoeten, ganzen, futen, aalscholvers enz.), als de jonge vogels die je gewoon in de tuin kunt waarnemen!  

Bij mij in de tuin staat een boompje met rode bessen en dat is al snel aantrekkelijk voor de vogels. Het is een leuk spel om te zien hoe grote en kleine vogels elkaar wat gunnen van deze lekkernij😏. Al vroeg in de morgen zijn ze actief en vooral de merels hoor je fluiten of eigenlijk meer zingen. De duiven zitten op het dak te koeren en slaan een en ander gade. Die heb ik trouwens ook liever niet in de tuin, evenals die grote eksters.  Die maken de straat en de auto wel erg smerig met hun achter gelaten behoefte😆! Ze Sch......(censuur!) de hele boel onder! Gisteren nog de auto ruiten moeten schoonmaken nadat een aantal van die zwarte boefjes de kleine maagjes er op hadden geleegd! Wel mooi verdeeld over de hele voorruit😇!

Maar goed het is een leuk schouwspel om te zien! En hoewel ik geen vogelkenner ben, ken ik enkele vogeltjes inmiddels toch wel bij naam😏. Natuurlijk zijn de gewone huismusjes van de partij, maar ook koolmeesjes, vinkjes, merels, Roodborstjes en  natuurlijk e.a.....(waarvan ik de naam dan niet ken).

Uiteraard doet mij dit dan weer denken aan een muziek nummer. En de eerste gedachte ging uit naar het nummer Skybird dat is van Neil Diamond (wie kent hem niet). Zanger/songwriter en zeer succesvol in de jaren zeventig! Hij is geboren in Brooklyn USA en maakte vele hits! Skybird was er een van in 1974. Andere waren Sweet Caroline, I am I said, Beautiful Noise, Song Song Blue en Cracklin'Rosie! Fameus was zijn concert in een bomvol Ahoy in Rotterdam in 1984! Het gaat qua gezondheid nu niet goed met Neil😒!



Volgende week weer een blog? Wel zeker!  Dan gaan we lekker eten!😅

Reacties

  1. Leuk verhaal. Ik kan ik ook zo genieten van de vogels in mijn tuin. Heel veel musjes. Mooi nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sweet Caroline... dat zong mijn vader altijd voor me!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!