De verzopen kat!

 Rare uitdrukking eigenlijk, want een echte buiten kat raakt niet verzopen als het regent. Om de een of andere wijze weten ze zich bij stevige buien goed schuil te houden. Nee, deze uitdrukking is meer van toepassing op de mensen, die de dupe zijn van regen of een stevige bui!

In mei hebben we een aantal van die hele stevige lente buien gehad, die vaak ook goed van tevoren werden aangekondigd. En mijn vrouw was een van de gedupeerden😙!

Zij besloot om tussen de buien door nog snel een boodschapje te gaan doen. Donker bleef het wel, maar goed met een beetje geluk dus weer op tijd terug. Dat was de bedoeling😏!

Ik stond stand by voor het raam, om snel open te doen als ze kwam. Op enig moment kwam het water met de bekende bakken uit het luchtruim vallen en het hield ook enige tijd aan. In de verte in de straat zag ik een vrouw aankomen en ik dacht nog "had effe gewacht ergens geschuild, wie gaat er nu midden in deze hoosbuien lopen". Ze kwam dichterbij en liep onze oprit op. Ja, toen wist ik dat het mijn vrouw moest zijn, die had ik totaal niet herkend! Want ja, staande voor de deur, bleek het een echte verzopen kat te zijn, om die uitdrukking dan toch maar te gebruiken😐.

Snel drogen, schone kleren aan ..... en toen aan de wat verlate lunch! We hebben er toen nog effe om kunnen lachen. Gegokt om tussen de buien door.....afijn en toch mis gegokt😔!

Bij dit alles natuurlijk weer een link naar een nummer. Er zijn er veel gemaakt over regen, maar in mijn blog gaat het altijd om het eerste dat in mij op komt. En dat is het nummer Standing in the rain. Het komt van de Amerikaanse rock groep Wishbone Ash. Een groep die wellicht wat minder bekend is bij de meesten, al kent de echte rock liefhebber ze wel! Ze traden veel live op en hebben ook een live album uitgebracht in 1998 en dat heet The Living Proof Live in Chicago. Onder de bezielende leiding van Ted Turner en Andy Powell werden mooie rock nummers gemaakt. Een groep die toch meer aandacht had mogen krijgen dan ze hebben gehad, vinden de kenners en vind ik ook! 

Geniet van het nummer en vooral van het eind waarin Ted Turner een korte maar fraaie solo weergeeft op zijn gitaar! Zet hem gerust wat harder! Mocht de politie binnenvallen en vragen naar waarom zo hard de muziek, zeg dan dat het hier gaat om De Keuze van Ruud! Ze zullen het begrijpen😅



 

Is er volgende week weer een blog? Ja natuurlijk, met de nadruk op natuur!

Wil je reageren op mijn blog? Dat vind ik zeker leuk! Dat kan per app, groep app, maar kan ook onder aan de blog bij reactie plaatsen. Dat kan ook anoniem en is zeer veilig! Afijn, hoe dan ook, ik ben er blij mee!

Reacties

  1. Het zal je maar gebeuren dat je net een in regenbui terechtkomt en nergens kan schuilen. Pechvogel!
    Mooie muziek past mooi bij het verhaal☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, een verregende kat voor de deur😹 goed dat je haar hebt binnengelaten.
    Goed nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk! Dat is nog eens toepasselijk in dit natte Pinksterweekend. Dan maar lekker binnen inderdaad en de muziek (iets harder) aan. Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk Ruud! We hopen dat Vieve ook gaat genieten van alle mooie muziek die gemaakt is. Schijnt goed te zijn voor haar ontwikkeling en woordenschat om lekker veel naar muziek te luisteren☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi aanmoedigingsnummer voor de Roparunners 🏃‍♀️🏃‍♂️die voor het goede doel de regen ook trotseren Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat vervelend voor je vrouw :) Er zijn best wel wat nummers over regen gemaakt geloof ik, hot topic haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!