goed eten want......

 ......dan wordt je later een grote en sterke vent! Dat is wat mijn moeder vroeger altijd zei. Ik had die stimulans niet echt nodig, want ik was een goede eter (en nog)💪. Of dat van die grote sterke vent echt gelukt is, daarover moeten zij die mij goed kennen, maar oordelen😐!

Maar mijn moeder had zeker wel gelijk! Het hoorde bij de opvoeding dat je alles leerde eten, zeg maar wat de bekende pot schaft! Maar ze was ook wel coulant, als je echt een aversie kreeg tegen bepaalde kost. Maar dan had je het in ieder geval geprobeerd😚. Maar nogmaals bij mij speelde dat niet en ze kon bovendien heel lekker koken!

Eten en aanverwanten wordt in de reclame veel gepromoot! En daarbij wordt veel muziek gebruikt. Muziek en reclame spotjes zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Soms is de muziek mooier en trekt dat meer aandacht dan het spotje zelf! De vraag is dan of de reclame boodschap niet de mist in gaat! Herkennen jullie dat ook?

Soms zijn reclames wel leuk vind ik, doch de meeste zijn irritant!

Over leren eten, geloof in sterk worden, afijn de woorden van mijn moeder, moest ik denken bij een reclame spotje, welke je veel op televisie ziet. En deze blog van Ruud wordt niet gesponsord, dus moet ik even voorzichtig zijn nu.

Het is een reclame van een grote Nederlandse zuivel fabrikant, waarvan de eerste letter een C is. Nou, mooiere quiz vragen kan ik niet bedenken😛. Ben benieuwd of jullie weten waar ik het over heb. Een jongetje krijgt van zijn vader iets voorgeschoteld, maar trekt een gezicht van "lust ik niet, laat ik staan" Starend naar buiten ziet hij zijn broertje stoeien met zijn vader en dat gevecht winnen (of de vader laat hem winnen, maar dat is nu niet relevant). Dat vind hij wel wat en spontaan besluit hij om toch wat voor hem staat op te eten😏.

leuk ventje, leuke reclame en ook een mooi nummer dat deze spot ondersteund!

Het gaat om het nummer Cats in the cradle en komt van zanger Harry Chapin. Ik kende de zanger niet ( ja ook ik weet niet alles), het nummer klonk mij wel bekend in de oren! Hij komt uit Amerika en is singer/songwriter. In de jaren zeventig was hij actief en had hij met dit nummer een hit. Harry is reeds langer geleden overleden. Het nummer is mooi zo ook de tekst!

Wellicht is deze blog van mij en het gekozen nummer een stimulans voor alle kleine jongetjes en meisjes, die voor hun bord zitten met een vorm van pruil lipje😚



Is er volgende week weer een blog van Ruud? Jazeker wel😏, dan houden we de moed er in!

Reacties

  1. Die reclame vind ik ook leuk! Dat ventje naar buiten staren..... ooit zal zijn dromen uitkomen..... maar eerst moet hij zijn bordje leeg eten! 😀
    Mooi nummer, past weer mooi bij dit verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi nummer. Harry Chapin kennen we in Nederland van zijn nummer over de radio dj. bij het station W.O.L.D.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, ik was wel een hele andere eter dan jij vroeger maar zuivelproducten gingen er wel in. Het is een leuk filmpje van Friesland Campina.
    Het nummer ga ik dadelijk beluisteren maar S. zegt dat ik het wel zal herkennen 🤔

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed nummer. Versie van J Cash is ook goed.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!