Hou moed!

 Dat is een aansporing voor iedereen die het moeilijk heeft in welk opzicht dan ook! Kan met zichzelf zijn, kan met de omgeving zijn, afijn dat kan zeer verschillend zijn!

Zelf heb ik ook een moeilijke tijd gehad en ik worstel nog wat met de naweeën er van, zonder verder in detail te gaan.

Maar vele mensen hebben nog meer en nog zwaarder leed, daar kijken we altijd naar, al ben ik eerlijk om te zeggen dat je eigen leed het dichts bij is en je dat ook het zwaarste voelt.

Belangrijk is dat je kijkt naar dat andere leed en een luisterend oor biedt, troostende woorden of anderszins kan helpen! Er over praten kan zeker helpen!

Ik ben positief en kijk altijd weer vooruit en dat is een goede remedie lijkt mij. Hoe moeilijk het soms ook is!

Bij dit soort zaken moet ik denken aan een prachtig nummer dat de groep Live maakte en dat heet Overcome! Het nummer heeft enige relatie met de verschrikkelijke aanslagen in Amerika op 11 september 2001 beter bekend als 9/11. De aanslagen op de Twin Towers zullen we nooit vergeten! De opbrengst van dit nummer is naar een goed doel gegaan! En opbrengst was er zeker, het was overal een hit en bij ons zelfs nummer 1 toen in de hitlijst! 

Van sommige nummers krijg je koude rillingen. Van andere nummers krijg je het warm en druipt het gezonde zweet als een tsunami over je lichaam (zei hij met enig gevoel voor overdrijving)😀!

Overcome is overwinnen en dat was ook de geest van Martin Luther King met zijn lijflied We shall overcome (one day)!

Live is een Amerikaanse band bekend van melodramatische muziek, mooie ballads en prachtige gitaar rifs! Na een moeilijke start, was er korte tijd veel succes. De groep bestaat al lang niet meer.


Hopelijk geeft deze blog en dit nummer de nodige moed, voor hen die wel een steuntje in de rug kunnen gebruiken!✌

Ik vind het nog altijd leuk om reacties te krijgen op mijn blog! Dat kan onderaan de blog met naam of anoniem (is allebei veilig Deze reacties kunnen wel door iedereen gelezen worden, maar dat is juist leuk!

Volgende week wat is er dan Ruud? Oh Uh ....  sorry dat had ik niet moeten zeggen! Afijn gewoon weer lezen de nieuwe blog!













Reacties

  1. Het nummer "Overcome" van ML KING roept meer herkenning op. Zo'n groepslied blijft je altijd bij. Rake tekst erbij, veel succes voor jezelf en ook voor de medemens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje laat met reageren. Ik was een weekje weg. Is een mooi nummer met rake tekst. Een steuntje in de rug kan iedereen weleens gebruiken. Succes verder!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!