De onbegrepen mens!

 Ken je die? Die mensen die het goed bedoelen, maar vaak verkeerd overkomen. Die mensen die zich vervolgens moeten verontschuldigen, of sterker nog, alles moeten inzetten om verder leed of schade te voorkomen! Het zijn hun uitspraken of acties die daarvan vaak de oorzaak zijn!

Het zijn geen leugens, nogmaals veelal iets gezegd of gedaan met alle goede bedoelingen! Dan moet men zich verdedigen met woorden als ‘ heb ik zo niet bedoelt “ en “ ik kwam verkeerd over”.  Ich habe es nicht gewusst, zou de Duitser zeggen. Iets verkeerds zeggen kan iedereen overkomen, in de politiek hoor je dat heel vaak! En dan leidt dat weer tot parlementaire enquêtes en verhoren😑

Maar soms kun je wel weg duiken om verder gezichtsverlies te voorkomen!

De ontvangende partij wil nog wel eens vinnig reageren, zoals “ nou zeg dat dan ook niet of doe dat dan ook niet”. “ Zeg nu gewoon wat je bedoelt te zeggen”. 

Als het hier over gaat, dan denk ik aan een nummer van lang geleden, 1969 om precies te zijn. En het was nog een hit ook, zoals vele andere nummers van deze groep. Ik heb het over de Bee Gees met het nummer I started a Joke. De groep van Barry, Robin en Maurice Gibb waren in die tijd zeer succesvol! Van de brothers Gibb leeft alleen Barry nog, hij is 74 jaar nu. De mannen zijn geboren op het eiland Man in  de Ierse Zee en zijn daarna geëmigreerd naar Australië, het Land Down Under.

Het nummer is wellicht een van de meest trieste nummers dat ooit is gemaakt! “ I looked at the sky, running my hands over my eyes”  en “ when I finally died, that started the whole word living” zijn wel pakkende teksten!



Volgende week maar weer iets vrolijks doen😀, dan gaan we met vakantie! Voor hoe lang? Volgende week een memorabele blog, eentje voor de geschiedenis boeken😐! Wat is dat nu? Afijn mis hem niet de Keuze van Ruud van maandag 11 juli 2022!
















Reacties

  1. Mooie tekst. Ja is makkelijk gezegd dat weet ik niet meer. Het liedje past weer mooi bij de tekst. Mooi liedje. Ik luister graag naar de Bee Gees.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik herkende het nummer. Echt fan van hen was ik niet maar er hing wel een poster van hen op mijn tienerkamer. En Barry was de leukste om te zien😅
    Voor volgende week maak je het wel spannend.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!