Ik blijf je volgen!

Ik maak nu ruim 1 jaar blogs onder de naam de Keuze van Ruud! In een van mijn eerste blogs sprak ik wel eens over het "mijmer bankje" dat in het mooie natuurgebied bij ons staat. Inmiddels is er een 2e bankje bij gekomen. 

Onlangs liepen we er weer langs en wilde we er even zitten om van de natuur en het mooie uitzicht te genieten. Er zat een jonge moeder op het bankje met een zeer klein meisje in een buggy. Er liep ook nog een hond bij. Verderop liep een iets ouder meisje, haar andere dochter, met de tweede hond over een houten pier dat verder de Gorzen in loopt. Moeder hield alles goed in de gaten!

We raakten aan de praat over het uitzicht en over de twee honden die zij als zwerfhonden uit Curaçao had gehaald. ze kon zo slecht tegen dierenleed! Dat was wel triest, maar ons gesprek was prettig!

Wat vanaf het eerste moment op viel, was dat leuke kleine meisje in die buggy, die vanaf het moment dat wij plaats namen op het bankje, ons niet meer uit het oog verloor!😅 Het was een prachtig gezicht, dat meisje constant starend naar ons beide op dat bankje. Moeder vond dat ook wel leuk!  Het gesprek duurde zo'n 20 minuten en al die tijd bleef het meisje ongestoord ons aankijken. De hond kwispelde met zijn staart en kwam ook in het gezichtje van het meisje. Het deerde haar niet, haar ogen bleven ons aankijken! 

Ik word niet snel verlegen, maar dit moment kwam aardig in de buurt😚. Er kwam ook nog eens een lichte glimlach op haar gezichtje. Zou ze vol bewondering voor ons geweest zijn, nieuwsgierig of verbaasd? Of zou ze gedacht hebben "wat een rare snuiters die twee"😐?  Zoiets heb ik in mijn nog jonge leven nog niet meegemaakt en ik hoop ook dat ik het nooit meer zal meemaken😊.Je kunt niet zien wat er in dat mooie hoofdje omgaat. We gaan er maar vanuit, met nog voldoende zelfvertrouwen, dat het meisje ons interessant vond😐! Maar verder zonder blikken of blozen bleef ze ons aankijken!

Zoveel ellende in de wereld en dan dit! Hoe mooi om van zo'n teder moment te genieten! De moeder stapte op met kinderen en honden, maar zolang als het kon, bleef het kleine meisje in die buggy naar ons kijken! 

Thuis gekomen hadden we het er nog even over bij een bakkie koffie (nou ja een kopje dan😇).

Maar onderweg naar huis had ik hem al, het nummer waar ik meteen aan moest denken. Dat is een mooi nummer van Art Garfunkel ( ja die van Simon and....) en dat heet I only have eyes for you (hoe kan het ook anders). Hij heeft ook solo vele mooie nummers uitgebracht. Jullie kennen denk ik nog wel dat mooie liedje uit de film Waterschapsheuvel met dat zielige konijntje (Bright Eyes). 

I only have eyes for you als Ruud's keuze dus voor deze week en dat was precies wat dat kleine meisje liet zien😙







Wat komt er volgende week in je blog, hoor ik jullie vragen? Oh iets over de oevers van de rivier! Blijf me volgen😚.






















Reacties

  1. Prachtig nummer ' Bright eyes'. Ik neurie het soms en ik weet nu dat het de rest van de dag in mijn hoofd zit 😅
    Leuke tekst erbij en met de foto zie ik get hélemaal voor me. (IBT)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De blogtekst vind ik leuk. Het zijn die leuke momenten die er toe doen. De S.& G song niet hun beste nummer. .Tot volgende keer. RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk verhaal. Dat zijn de mooie en leuke momenten die het leven zo aangenaam maken. Ook een mooi en een rustig nummer om naar te luisteren. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waar een bankje al niet goed voor is!
    Ik kende dit nummer van Art Garfunkel niet, dus google ik even de titel en tot mijn verbazing kwam er een andere versie uit....
    https://youtu.be/FvzNeh4Mq1o

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie belevenis zeg op je (jullie) mijmer bankje. Mooi nummer van Art Garfunkel JMB

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een toepasselijk nummer voor die speciale ontmoeting :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk verhaal het kleine meisje,helaas ik hou niet van de muziek van Garfunkel

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!