Ode aan de (boeg) vrouwen

 Hé Ruud wat is dit nu? Iets goed te maken?

Nee hoor, daar is geen reden voor hoor!

Ik kwam tot deze oproep n.a.v. het EK voetbal voor vrouwen in Engeland. De oranje vrouwen namen daaraan deel, maar de hele sfeer er om heen (acties in winkels enz.) was toch iets anders dan als de oranje mannen spelen. Ook het aantal kijkers is iets minder begrijp ik dan bij de mannen. Gek eigenlijk, het is toch een EK! Zelf heb ik wel wedstrijden gezien en ik moet zeggen dat ik mooie combinaties heb gezien, snel voetbal, individuele mooie acties en wonderschone doelpunten! Mijn vrouw Marijke, die niet zo van voetballen houdt, zei op enig moment dat ze vond dat de vrouwen goed speelde en hard werken!  Dat was niet om mij te overtuigen, ze had gewoon een punt! Je zou denken al kijkend dat dit ook een mannen wedstrijd had kunnen zijn! En de finale was een leuke partij met succes met een Nederlands tintje! De bondscoach van EK kampioen Engeland (Sarina Wiegman) is een Nederlandse! Helaas stelde het Nederlands elftal qua resultaat teleur, maar dat is ook "part of the deal" zou je kunnen zeggen😐

Sportvrouwen dus!

In dezelfde periode zag ik een interview met de President Directeur Nederland van een grote oliemaatschappij en met de Hoofdredacteur van een bekend landelijk dagblad. Beide vrouw. Wat een goed gesprek en wat een verantwoordelijkheid dragen deze vrouwen! Ze gaven ook nog aan dat ze naast hun drukke werk, het ook nog leuk vonden om wat in het huishouden te doen. Lekker even met je handen bezig zijn, zeiden ze nog😏! Maar zo zijn er nog meer vrouwen aan de top in verantwoordelijke posities, die het goed doen! Ook in de politiek! Het is dan "gevaarlijk" om namen te noemen, wellicht zou je dan iemand tekort doen😉

Zakenvrouwen dus!

De hele discussie over meer vrouwen in organisaties is een prima discussie! Het maakt mij niet uit, ik vind dat je vooral moet kijken wie het meest geschikt is. Man, vrouw, afkomst, huidskleur mag niet uitmaken. Als er gelijk geschikte personen uit komen, kijk dan naar de verhouding binnen een organisatie. Voorlopig heb ik gezien dat de hierboven genoemde vrouwen het uitstekend doen en (naar ik lees en begrijp) zelfs beter dan hun mannelijke voorgangers! Ook binnen het leger en hulpdiensten doen vrouwen uitstekend werk! Aan het front dus!

Dit hele verhaal brengt mij bij de muziek en het nummer waar ik aan moet denken. In de muziek wereld bij groepen, zie je vaak de front vrouw als lead zangeres! Ik ga even terug in de tijd en zie dat de front vrouw toen al bepalend was voor het succes van de band! Denk bijvoorbeeld aan groepen als Earth&Fire en  Shocking Blue uit Den Haag en Voorburg. Waren het niet Jerney Kaagman en Mariska Veres (zij is niet meer onder ons) die de sound van de groep maakten? Hetzelfde geldt ook voor ABBA en zo zijn er meer voorbeelden. Ook Sharon den Adel van de rockband Within Temptation is zo'n voorbeeld.

Muzikale vrouwen dus!

Mijn keuze is een nummer van Earth & Fire, met Jerney dus en het heet Maybe Tomorrow, Maybe Tonight. Ook al waren de gebroeders Koerts het muzikale brein achter de band, Jerney maakte het mede tot een groot succes! Met het verliezen van haar man Bert Ruiter (van de band Focus) had ze al een tegenslag. Dat werd nog erger omdat ze nu lijdt aan de Ziekte van Parkinson. Jerney is 75 jaar inmiddels. Behalve veel top 40 hits, heeft Earth & Fire ook mooie albums gemaakt, ik noem even Atlantis en Reality fills fantasy!

Het nummer dat deze week mijn keuze is, kwam uit 1973 en bereikte bij ons een 3e plaats in de Top 40!

Hulde dus aan onze (front) vrouwen! Mijn vrouwelijke volgers zullen nu na het lezen van deze blog, mij om de hals vliegen! Die “aanvallen” moet ik dan maar zien te weerstaan of beter gezegd te overleven😇! Maar er zijn altijd ergere of vervelender dingen😅




Volgende week gaat mijn blog over een volger! Niet van mijn blog, maar op een andere wijze. Voor (toekomstige) jonge ouders wel leuk om te lezen, dacht ik zo😚!

















Reacties

  1. Een mooi verhaal met ode aan de vrouw, de muziek was mooi passend bij het verhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Earth and Fire heeft hele mooie muziek gemaakt. Ik heb de LP Atlantis grijs gedraaid.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik begin te lezen, dan probeer ik altijd in mijn hoofd te raden wat voor nummer er aan de tekst gekoppeld wordt. Dat lukt me natuurlijk nooit, (•‿•) en zo blijft het altijd een verrassing!
    Mocht ik kiezen dan houd ik het bij 'Schokkend blauw'!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk om zo vrouwen in het "front" te plaatsen. Dit zijn ook geweldige vrouwen. Als er nu ook eens meer vrouwen president worden krijgen we eens wereldvrede. Geweldig nummer Ruud.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig nummer met een mooi verhaal. Ja de power vrouwen vervullen steeds meer een belangrijke rol in de wereld, zowel in de politiek als in het bedrijfsleven, maar ook in het vereningsleven.
    In feite kun je niet zonder die vrouwen. Door die vrouwen ontstaat een andere cultuur. Jammer dat in sommige landen anders wordt gedacht. Daar worden de vrouwen onderdrukt door de mannen. Een groot verlies voor die landen!!
    Tot volgende week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blog. De mening over het nummer deel ik. De mening over het vrouwenvoetbal minder, haha. Maar je hebt gelijk met deze blog. Ode aan de vrouw. Nick&Simon hebben ook een nummer geschroeven, ode aan de vrouw.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk nummer zijn we alle maal mee groot geworden. En wat gelijke kansen voor mannen en vrouwen betekend. De juiste persoon op de juiste plaats. 🙏☘

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!