Water, water, water!

 .. en dan bedoel ik niet dat het dan altijd maar moet regenen! Nee het heeft in deze blog een andere context. 

Van jongs af aan ben ik al gefascineerd door water, bootjes, treinen, vliegtuigen enz. zodra het met vervoer te maken had, was ik geboeid!  "Papa bootjes kijken" was een uitspraak als jong jongetje en papa wist precies wat ik bedoelde😏!

Het is niet zo gek dat mijn mooie werkzame carrière zich in de wereld van transport en logistiek heeft afgespeeld. Ik heb veel van de wereld mogen zien en altijd was er ook dat moment om even bij het water te kijken. De haven was sowieso al een plek waar ik vaak kwam. De bootjes werden later echte zee reuzen natuurlijk, maar het bleef mooi voor mij!

Water, ja dat kan van alles zijn van oceanen, zeeën tot rustig kabbelende riviertjes (meanderen heet dat). En dan is het niet alleen dat water, maar ook de waterkanten met vaak mooie natuur, grote steden, maar ook idyllische vesting stadjes en kleine dorpjes. Wat dat betreft woon ik in een mooi gebied in de Zuidwest Delta van Nederland! Ik loop van huis naar zo'n mooie rivier toe met prachtige doorkijkjes, maar ook mooi samenspel van beroepsvaart (binnenvaart schepen) en recreatie vaart (motor bootjes, zeilschepen)! De rivier oever is altijd mooi, de hele dag door en steeds veranderd je beeld! Tevens een mooi plekje om effe je rust te pakken😏. Veelal denken andere mensen dat ook en ontstaat er vaak ook nog een leuk gesprek. De wat ouderen spreken veel over het verleden, maar dat is zeker boeiend om naar te luisteren! En ondertussen kijken naar dat water, soms wild, soms rustig!

Ik moet daarbij vaak denken aan een groep die Riverside heet. De groep is wellicht wat minder bekend, maar niet bij degene die houden van mooi (symfonische) rock muziek. De groep komt uit Polen en hebben veel live optredens gedaan, ook hier in ons land. De man van de band is Mariusz Duda. Hij schrijft de meeste nummers en hij is ook de man van de gitaarsolo in het nummer Conceiving You.

Riverside met Conceiving You is de keuze van Ruud voor deze week! Het komt uit 2005.

https://www.youtube.com/watch?v=mMXG7kM8YZk 






Volgende week weer zo'n blog van Ruud,(feest of niet, de keuze van Ruud gaat gewoon door) gaat het uiteraard weer over heel iets anders , met ook weer een geheel andere keuze😏. 

Wat leuk om weer jullie reacties te mogen ontvangen! Het kan mij niet genoeg zijn😅











Reacties

  1. Ja water en rivieren zijn altijd in beweging! Mooi nummer trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb op het nummer en naam gezocht en meteen gevonden. Gaat sneller. Bedankt. IBT

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed nummer mij onbekend evenals de groep Deed mij een.beetje aan the money blues denken RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sorry moest zijn moody blues. RR -49

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Handig die link en mooie foto's.
    Ook weer iets wijzer geworden, want ik kende de groep niet.
    En water, we hebben het hard nodig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rivieren en de activiteiten er op zijn boeiend, ondanks de lage waterstand nu. Mooi nummer van een groep die ik niet kende.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Water is een levensbehoefte, maar muziek ook wel een beetje. Ik kende dit nummer niet, weer iets nieuws gehoord! Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Overal waar water is blijft boeiend. Het is ook altijd anders. De ene keer spreekt men van droogte, waar we nu mee te maken hebben en de andere keer van overstroming zoals destijds in Limburg.
    Dit nummer kende ik niet, maar nu wel. Mooi nummer. En weer een mooi bloq. Tot morgen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!