Het is weer voorbij....

 ... die mooie zomer!  Dat is een liedje waarmee Gerard Cox in 1973 een nummer 1 hit had. Maar ik kan je verklappen dat dit niet de keuze van Ruud is voor deze week😇!

Maar komende vrijdag is het volgens de meteorologen officieel herfst. Dan nemen we afscheid van de zomer, die behoorlijk warm of zelfs heet is verlopen. Het was de ene hittegolf na de andere. Warmte records zijn hier en daar verbroken! Voor sommige mensen een beroerde periode daar zij deze warmte niet of moeilijk konden weerstaan, zij kijken uit naar een tijd met meer verkoeling. Zelf had ik er niet zo'n problemen mee, al brak het zweet mij natuurlijk ook wel op bepaalde tijden van de dag uit. Maar je deelt je dag wat anders in. In de ochtend was het vaak nog lekker voor een fietstochtje en de middag wandeling werd verplaatst naar de avond.

Elk jaar getijde brengt wel iets, soms mooi soms minder mooi. Een bekende Nederlander had ooit de gevleugelde uitspraak " ellek voordeel hep ze nadeel" (citaat). Jullie kennen hem wel, geboren in Betondorp in 020.

De lente is bekend van het nieuwe leven dat overal ontstaat, plant en dier. Bij de zomer denken we aan zon, zee, water, ijsjes enz. , de winter geeft ook ijs maar dan anders, sneeuw, schaatsen enz. (al is het klimaat zo aan het veranderen dat dit genot er niet altijd meer van komt)! En hoe zit het dan met de herfst?

Voor sommige mensen staat dit jaargetijde voor somber weer en korte dagen. Wat dat laatste betreft eigenlijk wel raar, want sinds mensen heugenis bestaat een dag uit 24 uur, dus niet korter dan de rest van het jaar😑! Maar goed ik snap uiteraard wel dat bedoelt wordt dat het vroeger donker wordt😙. Wat dat eerste punt betreft, ja in deze periode zijn er regelmatig felle regenbuien en stormen. Moet effe denken aan een van mijn eerdere blogs, waar Earth & Fire de keuze van Ruud was. Die hadden ook een hit met Storm and Thunder😏! Maar goed in de herfst kunnen we minder buiten zijn, al zijn er soms ook de bekende mooie herfstdagen met de mooie kleuren aan de bomen! Althans als er nu al niet te veel af gevallen zijn vanwege de droogte die we lange tijd hebben gehad!  Maar binnen kan het in deze periode ook gezellig zijn en doe je weer andere dingen. Al valt het soms niet mee om binnen te moeten zijn!

Kortom het hoort gewoon bij het jaar, daar verandert ook deze blog niets aan😑! We proberen ons aan te passen en kijken wat we wel kunnen doen!

Over weer en zo, zijn er heel veel nummers gemaakt, maar de keuze voor deze week was voor mij helemaal niet moeilijk, voor geen enkele week trouwens! En de kracht van mijn blogs is dat ik een muzikaal nummer laat aansluiten bij mijn verhaaltje dat het eerste in mij op komt!

En dat komt van Marillion en heet Seasons End! Een mooie beschrijving over wat het eind van een periode kan brengen! Marillion is een van mijn favoriete bands. Ik luister graag naar (symfonische) rock muziek en dat soort van nummers brengen zij veel. Vooral de albums Seasons End (en zo heet dus ook het nummer van mijn keuze) en Holidays in Eden (hoe zou dat zijn, vakantie in een paradijs? Kan best leuk zijn, maar zet je tanden dan maar niet in de mooie appel aan de boom, we weten wat daar van is gekomen😏) zijn favoriet bij mij! De prachtige stem van Steve Hogarth en het fraaie gitaar werk van Steve Rothery, maken de sound van de groep! De laatst genoemde Steve heeft ook solo mooi werk afgeleverd! Mocht ik een dipje hebben, dan is dit muziek waar ik een oppepper van krijg!





Marillion - Seasons EnMarillion - Seasons End - YouTubed - YouTube

Volgende week even aandacht voor veiligheid!

Reacties

  1. Band en nummer mij onbekend. Goed nummer. Zeker wisseling van de Seizoenen Ba een prachtige zomer nu een onstuimige herfst🌂🌧☂️Groet. Ria 👵

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om naar te luisteren en wat een lange tekst 🤗👍 IBT

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mooi verhaal, de muziek ken ik niet het is prachtig om naar te luisteren.Wil

      Verwijderen
  3. Weer een mooie keuze van Ruud. Mooi verhaal en een mooi gekozen nummer. Elk seizoen is mooi en heeft ze charme. Maar de hitte daar werd ik niet blij van! Op naar de herfst en lekker naar buiten gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toepasselijk nummer! Ik hou van alle seizoenen eigenlijk, maar misschien van de herfst nog wel het meest.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja die jaar getijden, je zegt het goed. Elk voordeel heeft zijn nadeel. Blijven genieten! Dat heb ik ook gedaan van dit nummer!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!