wat een mooi land!

 ....hebben wij toch! Ik ervaar dat regelmatig, omdat we er regelmatig op uit trekken! Ons land is ook zo verschillend qua steden en natuur en dat maakt het juist leuk en mooi! Ook veel buitenlandse toeristen vinden dat en die zien we hier dan ook het hele jaar door!

Ik kom nu net terug van een weekje Zuid Limburg. Het is zeker niet de eerste keer dat ik daar kom. Als kleine jongen ging ik er vaak logeren😇. Ik spreek ook vaak over het 50% Limburgs bloed dat ik heb😚!

Gewoon effe lekker in een hotelletje in die prachtige omgeving! En gelijk mooi combineren met de familie die ik daar nog heb.

Limburg heeft mooie bergen, althans (kleine correctie) veel heuvels. Bergen hebben we niet in Nederland. Jawel, hoor ik je zeggen, in Utrecht hebben we er drie en in Noord Brabant zijn er zeven😑! Misschien wat cryptisch gezegd, maar jullie weten toch wat ik bedoel?

Het is daarom apart dat er ooit een liedje is gemaakt dat heet The Dutch Mountains en komt van de Nederlandse groep The Nits. De groep die werd gestuurd Henk Jan Hofstede en door Robert Jan Stips, die ook nog tijdelijk bij The Golden Earring heeft gezeten. Het nummer gaat over de jeugd van Henk Hofstede, die de wijde wereld in trekt en de grote stad Amsterdam verlaat, 

Dit nummer is de keuze van Ruud voor deze week. Overigens had deze groep nog een andere hit, ook een mooi nummer en dat heet Nescio (ik gooi dit gewoon effe in de bonus voor deze week, want wat AH kan, kan ik ook😏!



The Nits - In The Dutch Mountains (official video clip). www.radio078.fm - YouTube

Is er volgende week ook weer een Keuze van Ruud? Ja natuurlijk, dan stellen we ons weer even aan elkaar voor😇,

Reacties

  1. Mooi verhaal Toch blij dat we in totaal wel 10 bergen in Nederlandse plaatsnamen de nits heeft hele goede easy listening muziek

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We wonen inderdaad in een mooi en goed land. Prachtig nummer. Clip deed me denken aan de buurt (Oude westen/Delfshaven)waar ik ben geboren en opgegroeid. RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Ruud,
    Hopelijk hebben jullie het lekker gehad in Zuid-Limburg! Lekker zo vakantie.
    The Nits, dat is bekend ja. Dit nummer hebben ze ook gebruikt voor de Nederlandse serie ‘Als de dijken breken’, leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker nummer, die hoor je niet zo vaak! En mooi aansluitend op je blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk nummer. Ja natuurlijk: 7- en 3-bergen. Weer een mooi blog past mooi bij het nummer. Limburg is heel mooi. Ik kom er ook regelmatig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Ruud. Fijn dat jullie zo genoten hebben in het mooie Limburg. Mooie foto trouwens.
    Leuke clip van de The Nits, en.....mooi nummer. Tot volgende week. 🙋‍♂️

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een leuke blog en muziek keuze past weer zo mooi bij je verhaal en je passie voor Limburg!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe verzin je het bij elkaar, Ruud! De Limburgse bergen (heuvels), de plaatsnamen en dan ook nog zo'n titel! Schitterende combinatie!👍
    Bij ons voor de deur ligt de berg Tabayá 403 meter hoog, dus al 100 meter hoger dan de Vaalserberg!😃
    ¡Saludos!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik heb trouwens wel eens gehoord dat een drempel in de weg een Dutch Mountain wordt genoemd...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Weer heel leuk gevonden je blog en ook weer een verrassende muziek keuze!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!