Vol verwachting.....

 .....velen zijn dan automatisch geneigd om dit aan te vullen met....klopt ons hart, wie de koek krijgt en wie de gard.....

Niet zo gek met het oog op de weer naderende sinterklaas tijd. Die komt steeds vroeger. Nu al liggen de schappen van de supermarkten al weer een tijdje goed zichtbaar vol, met al die lekkernijen! Ja de commercie wil ook wat! Vroeger kwam er nog wel eens iemand langs met zijn paard en die strooide dan wat lekkers in een of andere hoek😑. 

Dat was wel een beetje apart, jammer dat deze man niet even aangaf in welke hoek hij de rommel achterliet. Dat was wat makkelijker geweest bij het 's anderendaags (oud Nederlands) opruimen. Want ja daarbij helpen dat deed hij niet, hij was al weer terug naar Spanje😅!

Maar het was vroeger wel spannend, als hij kwam kijken en of hij meenam want jij op jouw lijstje aan verwachting had opgeschreven! Je zong van harte lust bij het raam! In de winkels waren de etalages heel mooi ingericht! Ik weet niet hoe het nu de kleine kindertjes af gaat en of de beleving, de hoop en verwachting er nog steeds zo is als vroeger.

Maar in het kader van deze blog denk ik meer aan andere verwachtingen en hoop! De hoop op genezing, de hoop op een oplossing voor de energie crisis, de hoop op vrede, de hoop op ....afijn zo zijn er heel veel hopen en verwachtingen. Hoop doet leven is de uitspraak! Als er geen hoop meer is, is er dan nog leven?

Hoefde niet lang na te denken (nooit niet) over mijn keuze nummer! Die komt van Pink Floyd (one of my all time favourite bands) om precies te zijn van hun laatste album Division Bell en het heet High Hopes. De groep met Dave Gilmour, Roger Waters, Rick Wright en Nick Mason hebben prachtige albums gemaakt (vind ik dan)! Het nummer heeft een prachtig einde, waar David Gilmour er nog lekker even alles uit haalt😚! 

Een echte aanrader voor de liefhebber zijn de fameuze concerten die de groep en David Gilmour hebben gegeven in Londen in de Royal Albert Hall (remember that night) en in Italië op de resten van Pompeï! Gewoon effe googlen😏!  

Pink Floyd - High Hopes (Official Music Video HD) - YouTube


NB het is niet zo gek hoor dat ik een liefhebber ben van de muziek van Pink Floyd. Als je als 14 jarige jongen er al kennis mee maakt tijdens het popfestival in Kralingen Rotterdam 1970 dan blijft dat bij! Het was overigens een bliksem bezoek met de buurjongen en mijn moeder vond dat niet zo leuk! Ze heeft het me vergeven😐

Reacties

  1. Leuk nummer, mooie clip. Ik weet niet of ik een echte "fan" was . Ik vond sommige nummers echt mooi andere wat minder. Had ook een kaartje voor het "Kralingen Bos" op her laatst verkocht aan een collega die heel graag wilde gaan maar geen kaartje had. Menno en Mels (kleinzoon ) zijn ook liefhebbers. Van P. F . dus eigenlijk al 3 generaties. 👍👨‍👩‍👦🎧🎤 RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kralingse Bos.🌳🌲☘🎤RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk hoe je toch elke week weer tot zo'n verhaal komt en ook een aparte muziek keuze! Hoe verzint ie het zeggen ze dan! Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, we leven in het tijdperk van de hoop, mooi gevonden in het verhaal.
    De clip is prachtig, een mooi nummer van Pink Floyd. WdK

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk nummer, altijd goed het maakt niet uit welk moment van de dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke blog met herinneringen en een serieuze insteek. Goede combinatie. Ja sinterklaas heeft wel voor wat zenuwachtige dagen gezorgd. Wel of niets in je schoen na het zingen (ja heus) bij de schoorsteen en het avondje zelf was gezellig. Hopelijk kunnen nog vele kinderen genieten van deze gezellige dagen! Pink Floyd heb ik niets mee niet mijn muziek. RvS

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Weer een mooie blog met ook een fraai nummer!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Pink Floyd heeft inderdaad mooie muziek gemaakt. Met dank aan PJ. Door hem ben ik steeds meer gaan waarderen. Mooie tekst ook. Groet JMB

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen ik de tekst las dacbt ik daar past het liedje bij van: Sinterklaas wie kent m'n niet maar Pink Floyd is ook geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke blog! Van de muziek van Pink Floyd ken ik niet veel, dus kan daarover niet zo goed oordelen. IB

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dat je een leuke en originele schrijfwijze hebt, met af en toe een grapje. IB

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Sinterklaas, de beste man komt aanstaande zaterdag weer in het land. Mijn schoentje staat op zaterdagavond weer voor de schoorsteen😊. Altijd weer spannend of hij dan komt. Een mooie blog en natuurlijk ook die muziek. Weer een mooie keuze van Ruud. Elke maandag is het toch weer een verrassing...tot aanstaande maandag. Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Pink Floyd is weer helemaal hip bij de jeugd he? He en wat goed een rechtstreeks link in je blog!! :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!