Waar kennen wij elkaar van?

Veel mensen ontmoeten elkaar, waarbij ze zich afvragen van beide kanten "goh waar ken ik die nu ook al weer van"? Beide partijen denken dan even goed na en vervolgens, ja, dan is daar de "bevrijding"😏! Beide zijn dan wel voorzichtig met het doen van suggesties waar men elkaar van kent. Want ja je wil ook geen flater slaan. Afijn, is wel herkenbaar denk ik voor een ieder. En soms blijf je met de vraag zitten, helaas. Je probeert mee te doen in het gesprek, maar denkt dan wel eens bij jezelf, "waar gaat dit over"😏.

Waar kennen wij elkaar van? 

Dat is wat Neil Tennant en Chris Lowe zich afvragen😇. Natuurlijk weten zij het enige en echte antwoord wel, maar voor het brede volk is dat nog niet altijd duidelijk😐!

Zij vormden als Brits duo een hechte eenheid die in de jaren'80 vele hits hadden! Hun muziek was sterk gebaseerd op het gebruik van elektronische synthesizers, ook wel computer muziek genoemd. Een van hun grote hits was West End Girls. De mooie meisjes zeg maar die rondlopen in dit beroemde Londense uitgaanscentrum. De muziek is sterk ritmisch en pakkend (vind ik).

Hoe deze jongens elkaar hebben ontmoet, daarover zijn wat onduidelijkheden. Het verhaal gaat dat ze allebei werkten in een zaak voor elektronica. Maar een ander verhaal zegt dat ze allebei werkten in een dierenzaak. En dat zou ook de naam Pet Shop verklaren. Pet Foods is een wereld leider op het gebied van dieren voeding, met name ook voor huisdieren. Ik hou het op het laatste en mijn gevoel zegt dat ook. Bij ons in het dorp hebben we een elektronica zaak en een dierenzaak. Bij de laatste winkel kwamen wij eerder regelmatig toen we nog onze terriër Boris hadden. En toen al moest ik denken aan deze muziek!

The Pet Shop Boys is deze week de keuze van Ruud met het nummer It's a sin. Dat is het niet hoor om naar de muziek van deze jongens te luisteren😏! Maar als je een zonde pleegt, dan moet je boeten!

Volgende week ben ik er niet of toch weer wel? Hoe zit dat Ruud? Afijn, gewoon weer kijken en luisteren dan! En reageren natuurlijk, altijd leuk!😇










Reacties

  1. Mooi nummer, goede blog en bijzondere clip. Inderdaad veel gaat er fout, maar we kunnen ervan leren en proberen het anders (beter) te doen. 💥☘👍RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weer een leuke blog en lekkere muziek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 😅 deze keer vind ik vooral de foto al heel grappig. Ja, waar kennen we de man met het witte petje ook al weer van🤔 IBT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Ruud,
    Dit nummer had ik niet zo snel verwacht. Deze “band” is ook niet helemaal mijn stijl en ik dacht ook niet jouw genre. Ik ken ook alleen maar het nummer ‘Go West’. Ik ben benieuwd wat er volgende week komt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aparte keuze weer! Elke week weer een verassing qua verhaal en muziek nummer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Alles klopt weer en weer een bijzondere keuze van Ruud. . Plaatje, blog en muziek. Compliment! Tot volgende week weer! Ik kijk ernaar uit wat je dan weer hebt ...!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het intro past wel een beetje bij kerk muziek concert at webley met veel theater wel lekker ritme

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Apart weer je blog en leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hey Ruud,
    Leuke blog. Dit liedje van de Pet Shop Boys hangt sinds maandag een beetje in mijn hoofd. Vroeger 'blèrde' ik het mee zonder te weten waar het precies over ging. Nu als vijftiger wat beter naar de tekst geluisterd en dan hoor je ineens dat er veel meer betekenis zit in zo'n (protest)liedje.
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is weer een aparte blog met een verassende muziek keuze!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Grappig, we weten nu wie wie is! En als we fouten hebben gemaakt is dat zonde!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Haha ik begreep het biechtplaatje eerst al niet, maar dat is me nu duidelijk! Mooi nummer.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Aparte muziek van The Pet Shop Boys, je hoort ze niet zo vaak meer. Leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!