Wolf in schaapskleren?

 Het wolven bestand in Nederland neemt toe en er zijn regelmatig problemen met schapen die door hen worden gedood. Afschieten dan die wolven? hmm, moeilijk, het zijn beschermde dieren. Dan maar een goede afrastering maken, zodat de schapen niet worden aangevallen!

Gaat daar je blog over Ruud? Nee niet echt. Ik denk meer aan het gezegde in zijn algemeenheid. Iemand of iets kan ineens anders worden, dreigender, dan je op voorhand van zo iemand of iets kan verwachten!

Tijdens mijn korte vakantie in Limburg heb ik heel wat genoten van de diverse riviertjes die door het heuvelland meanderen, zoals dat zo mooi heet😐. Ik denk aan riviertjes als de Geul, de Gulp en de Jeker! Deze riviertjes zijn constant in beweging op een rustige manier. Al kabbelend en constant stromend, wat een geluid geeft dat je tot rust brengt. Lekker genieten op een bankje om van dit natuurschoon te genieten!

Maar deze riviertjes kunnen ook een wolf in schaapskleren zijn! Door bijvoorbeeld weersomstandigheden kunnen ze veranderen in snel stromende en kolkende rivieren, die buiten hun oevers treden met fors geweld! We hebben dat vorig jaar gezien in Valkenburg in Limburg. De rivier de Geul heeft daar flink huis gehouden! Ik was onlangs daar en heb kunnen zien hoe er nog steeds aan het herstel van de aanliggende panden wordt gewerkt. Sommige oude pandjes waren behoorlijk aangetast!

Toen ik op dat bankje zat aan de Geul, was het riviertje heel rustig, zoals het hoort te zijn, met dat wel nog steeds stromende water, maar dat komt natuurlijk ook door het verval in het mooie Limburgse landschap!

Ik dacht aan mijn blog en had ook al gelijk weer een nummer waaraan ik spontaan moest denken😏!

Dat nummer is By the rivers of Babylon en komt van Boney M. Het nummers is niet origineel van hen, maar zij maakte er wel een hit van! Deze Duitse groep had 2e helft jaren '70 veel succes!  De groep werd opgericht door de bekende producer Frank Farian.

Het nummer gaat over Joden in ballingschap die aan de oevers van rivier de Babel, terugdenken aan hun vaderland!

Ik was gelukkig niet in ballingschap maar dacht wel met weemoed terug aan de talloze keren dat ik in het Limburgse land heb vertoeft😊



Boney M. - Rivers of Babylon (Sopot Festival 1979) - Bing video

Reacties

  1. Altijd leuk nummer. Deze Frank Farham kende ik niet. Maar even geluisterd en was onder de indruk. Groet en mooie dag. 👍☘💥RR-49

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blog trouwens. 👍☘🐺

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Top, een van de populaire nummers van ons m..... in de O.....D tijd. IBT

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bekend nummer dat het nog altijd goed doet! Mooie blog weer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja ik herinner me nog die overstromingen in Valkenburg van de TV beelden! Leuke blog en Boney M ook weer leuk om te horen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Winterkampioen!
    Leuk nummer en bekend van vroeger. Als het rustig meandert is het goed, maar dat was vorig jaar inderdaad wel even anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een verschrikkelijk mooi nummer .... en een mooie clip. Met plezier naar gekeken. JMB.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Weer een mooie blog. Dit prachtige nummer zingt ons koor ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja, Boney M. was wel een frisse afwisseling toen qua kleding en de dansende zanger. Een lekkere meezinger en toch nog een boodschapje in de tekst.
    Als we trouwens zo doorgaan de aarde te behandelen, zullen er helaas nog wel meer overstromingen komen 😥.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is weer een leuke blog met een toepasselijk nummer! Ja je wordt er wel een beetje weemoedig van als je naar de achtergrond van het lied kijkt. Maar mijmeren op een stukje dierbaar grond met mooie herinneringen is niet verkeerd! Zo herleven "oude tijden! RvS

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuke titel voor je blog! Mooi verhaal ook en het nummer is een echte " evergreen " .

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goed verhaal Een rustig beekje kan een woeste rivier worden Bekend nummer van Boney M

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Haha geweldig, dat is mijn blokfluitnummer van vroeger. Ik kan het nog steeds zonder noten spelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Het was heftig toen in Valkenburg! Mooi passend nummer bij deze gebeurtenis!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De wereld is van iedereen, maar toch ben ik trots als er zo mooi over "mijn" Limburgse riviertjes wordt geschreven. Als vliegvisser ken ik deze zeldzame pareltjes vrij goed en ook vaak de oorsprong in het grensgebied. En veel water heeft ook veel ruimte nodig. Soms is dat nu eenmaal zo. De rivier mag dan wel woest zijn, als mens mag je nooit woest zijn op de rivier. Hoogstens woest op de (ruimtelijke) keuzes die de mens ooit maakte met wateroverlast tot gevolg. Een hele uitdaging met klimaatverandering in het vooruitzicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. WdK, een prachtig verhaal, genoten van Boney M.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Welterusten!

We gaan elkaar weer zien!

Luddevedu!